Hejsan! Det har ju florerat lite rykten hit och dit om Dinli och rekonstruktionen i fabriken och vade det innebär för Dinli-ägare. Jag ställde frågan rakt ut till Dinlis generalagent i Sverige; Dealy. Jag tänkte att jag bifogar svaret jag fick:______________Hej! Jag skulle vilja veta om ni fått någon mer information om rekonstruktionen av företaget Dinli?Mvh, D_______________________________Hej ! I dagsläget har vi inte fått någon slutgiltig information. Det ser dock inte så lovande ut, så vi räknar inte själva med att någon produktion skall komma igång igen. Med vänlig hälsningR - Dealy_________________________________Hej R! Vad innebär det för garantier och reservdelar till redan producerade masikiner? Mvh, D_____________________________________________________Det är en fråga att ställa till återförsäljaren som du köpt maskinen av egentligen. Vi gör vad vi kan för att få fram delar via andra kanaler (importörer i Europa samarbetar för att hjälpa varann) och alternativa källor. Garantierna upphör inte i sig att gälla, men det är alltid säljande ÅF som är garantiansvarig med respektive kund (oberoende av vad som sedan händer ”bakom kulisserna” så att säga). Med vänlig hälsning R - Dealy
Hade jag mot förmodan haft en dinli hade det verkligen varit läge att sälja den!