Har nu mekat lite ikväll.
Började med att mäta in styret rakt. Mätte från mitten på handtaget bak och till handtagen på styret . Och spände med spännband imellan.
Justera tills det var på millimeter samma mått på bägge sidor.
Sen lasta jag på ca 100kg på hojen uppskattningsvis.
Efter detta började jag mäta med skjutmått på rörramen och se om den var parallell . Men det var den inte
hitta däremot att dom nedre länkarmsinfästningarna var helt parallella och stämde perfekt.
Så dessa utgick jag från.
Sen lossa jag låsmuttrana på styrstagen. Så dom gick att justera
började mäta mellan det främre länkarmsinfästningen och sen det bakre och till Slut var däcken nollade typ toe neutral
gick över till nästa sida och gjorde likadant.
Sen tog jag måttbandet som man kan låsa och har en flärp som gör att man ganska exakt kan mäta mått invändigt.
Hursomhelst så tog jag bort 1mm och ställde däcken 1 mm in på vardera sida. Antar att det blir toe in 1mm
Efter detta var gjort så justera jag in bakaxeln så jag fick samma mått mellan bakfälg och framfälg på vardera sida.
Kan ju säga såhär att jag hade olika toe in på höger vänster och jag hade ca 6mm
och bakaxeln stod 1.5cm fel från ens sidan till andra.
Så inte konstigt att den har svängt och varit orolig på vägen.
Men vi får se om det hjälper för imon blir det provkörning
