Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Förlänga vinchen fram  (läst 3273 gånger)

Utloggad bjornberg

Förlänga vinchen fram
« skrivet: 10 februari 2014 kl. 09:32:54 »
Hej, har 15 meter warn fram och bak, men skulle ibland behöva en bit till då jag är i skogen. Skulle då köpa en till stålwire, typ http://www.atvhuset.se/atv-vinsch-lina/50456-0

Dock behöver jag öggla på båda ändar så jag kan sätta dit krokar, hur kan man göra en egen öggla som hålla, eller finns det stålwire som har öggla på båda sidor från början?

Utloggad Krigar Kaj

SV: Förlänga vinchen fram
« Svar #1 skrivet: 10 februari 2014 kl. 09:35:06 »
Med wirelås ()p
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad bjornberg

SV: Förlänga vinchen fram
« Svar #2 skrivet: 10 februari 2014 kl. 09:49:06 »
Tack för svar!

Bara den bulten som går genom kroken från wern går igenom hålen där så, men det borde väl få plats? Hur fungerar en sån, virar man wiren vid under mottrarna och drar åt eller?

Utloggad Pelle_jkpg

SV: Förlänga vinchen fram
« Svar #3 skrivet: 10 februari 2014 kl. 09:54:07 »
Tack för svar!

Bara den bulten som går genom kroken från wern går igenom hålen där så, men det borde väl få plats? Hur fungerar en sån, virar man wiren vid under mottrarna och drar åt eller?

Du gör en ögla och klämmer ihop vajrarna.
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad AtvNerd

SV: Förlänga vinchen fram
« Svar #4 skrivet: 10 februari 2014 kl. 11:44:16 »
köp en syntetlina istället, går den av så slår man bara en knut, syntet håller bättre och ger inga snärtar när den går av.

Utloggad MikeLeaf

SV: Förlänga vinchen fram
« Svar #5 skrivet: 10 februari 2014 kl. 16:19:42 »
Tack för svar!

Bara den bulten som går genom kroken från wern går igenom hålen där så, men det borde väl få plats? Hur fungerar en sån, virar man wiren vid under mottrarna och drar åt eller?

Wiren skall ligga i hålet, du kan ta isär bygeln helt genom att lossa muttrarna
CF Moto  500 Black Edition -13
Loncin Offroad  150 -13

Utloggad Canamdaniel

SV: Förlänga vinchen fram
« Svar #6 skrivet: 11 februari 2014 kl. 00:43:17 »
De låsen är inge bra, man måste använda minst 2st för att inte vajern inte ska glida.

Använd ett sånt här i stället!

Utloggad StefanN

SV: Förlänga vinchen fram
« Svar #7 skrivet: 11 februari 2014 kl. 00:51:11 »
varför inte presshylsa som sitter på vinschen när man köper den?
Polaris XP delar säljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka där -> www.satvf.se

Utloggad Canamdaniel

SV: Förlänga vinchen fram
« Svar #8 skrivet: 11 februari 2014 kl. 01:12:17 »
Blir väl lite dyrt det om man ska inhandla ett pressdorn också. Bara för att göra några skarvar?  ???

Utloggad StefanN

SV: Förlänga vinchen fram
« Svar #9 skrivet: 11 februari 2014 kl. 01:38:25 »
sant, Men jag vet ej vilka verktyg som finns till hands.
Polaris XP delar säljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka där -> www.satvf.se

Utloggad Krigar Kaj

SV: Förlänga vinchen fram
« Svar #10 skrivet: 11 februari 2014 kl. 06:26:40 »
Alla har väl ett skruvstäd?


De låsen är inge bra, man måste använda minst 2st för att inte vajern inte ska glida.

Använd ett sånt här i stället!
Dom där e ju för cykelwirar och tillverkade i plåt.

Får du wirelås att glida då har du dragit åt för lite.
« Senast ändrad: 11 februari 2014 kl. 06:38:56 av Krigar Kaj »
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad Pelle_jkpg

SV: Förlänga vinchen fram
« Svar #11 skrivet: 11 februari 2014 kl. 06:38:03 »
Alla har väl ett skruvstäd?Dom där e ju för cykelwirar och tillverkade i plåt.

Får du wirelås att glida då har du dragit åt för lite.

+1 

Har samma erfarenhet.
Aldrig sett denna låsning för grövre än typ 2mm vajer?
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

 


Online just nu.

160 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
rudolphi, PeterDer, qbtq,
Flest online idag: 194. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme