Relativt säker på att det är 22 mm (eg 7/8"). Defas minsta slangvärmare är 26 mm och jag tror inte att man kan pressa in den i raptorns kylarslang men jag kan ju ha fel Calix kanske har mindre i sitt sortiment.
Tänk på att det även finns övergångar och nipplar man kan svetsa/löda på.Jag hade som sagt bett verkstaden fixa saken, kan de inte så byt verkstad.
Jag förstår inte... varför skall du greja med saken om du inte skall montera själv?För tredje gången, be verkstaden fixa saken.Skall du däremot slaglöda dit andra nipplar och fixa de bitarna så ser jag inte varför det skulle vara svårt att kapa lite slang och sätta dit värmaren....men om nu detta med slangkap osv är orörd mark och ett orosmoment och du vill lämna in maskinen för detta så förstår jag verkligen inte varför du tvunget skall leta delar själv och ha oro över dess funktion.Förklara den delen så kan nog folk säkert hjälpa dig vidare. Jag krossade pinjong och krondrev i en Cheva jag hade för många år sedan... glitter i hela klumpen... ajaj... lämnade in bilen och fick den fixad.Inte satt jag och letade pinjonger på internet inte... eller ja, internet fanns väl iofs inte då, men du ser principen.