Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: atvforum.se, trender och framtid  (lĂ€st 19520 gĂ„nger)

Utloggad hell-man

atvforum.se, trender och framtid
« skrivet: 30 januari 2014 kl. 08:24:25 »
Hej.
Nu blir det lite djupt hÀr, sÄ ni som inte klarar av att vara allvarliga kan undvika att skriva hÀr. Ni som inte kan skriva lÀngre meningar Àn slumpvisa stönanden kan ocksÄ skippa det.
(och +1 funkar inte hÀr)
Jag kommer se till att trÄden hÄlls seriös, tro mig.

Jag har hĂ€ngt hĂ€r i 2Âœ Ă„r nu och upplever lite trender som jag tĂ€nkte diskutera.

FÀrre projekttrÄdar

JAG UPPLEVER det som att antalet riktiga projekttrÄdar minskar sakta men sÀkert. Med projekttrÄd avser jag allt mellan motorbytestrÄdar med öppen diskussion, till "hej jag har köpt en ny maskin, följ mina moddningar".
Till projekttrÄdar rÀknar jag Àven resor mm som helt enkelt beskriver nÀr nÄgon gör nÄgot.
Jag vet inte hur man kan boosta projekttrÄdsskrivandet, men om ni har lite tankar om det vore det kul att höra.

HĂ„rdare klimat

JAG UPPLEVER att vi i kommentarer till varandra har en hÄrdare framtoning, det kÀnns inte lika trevligt lÀngre helt enkelt. Ni som brukar lÀsa det jag skriver vet att jag visst kan ha hÄrda ord och vass attityd, men ni som inte fattat att det Àr med glimten i ögat bör undvika att lÀsa mina inlÀgg. En jargong med pikar Àr det som kryddar en diskussion, men att man slÀnger ur sig rena elakheter mot frÀmlingar Àr riktigt obehagligt att lÀsa.

Forumplattformens tekniknivÄ

JAG UPPLEVER att forumet inte utvecklas rent tekniskt. Nu har jag slutat rapportera brister, eftersom forumet sitter fast i en "plattform" med begrÀnsningar. Jag Àr medveten om att detta Àr lite kritik till forumÀgaren, men jag börjar tröttna pÄ bl.a. att mobillösning finns och att pm-funktionen saknar bilagsmöjlighet. Vart Àr forumet pÄ vÀg? Finns en strategi?
Till denna rubrik kan jag Ă€ven lĂ€gga den FLERA ÅR gamla diskussionen med reklamprodukter för anvĂ€ndarna att köpa.
Andra sociala webplatser ser det som en sjÀlvklarhet att ha en prylshop, men hÀr hÀnder inget.

Moderering

JAG UPPLEVER att modereringen kommit igÄng rÀtt bra, och att vi fÄr kommentarer pÄ varför vissa inlÀgg raderats, vilket Àr mycket bra. Tidigare har det diskuterats behov av fler moderatorer, vad hÀnder med det? Behöver vi inte fler?
Om man gÄr pÄ en förelÀsning i en samlingssal brukar en moderator inte sitta tyst i ett hörn Ànda tills det blir brÄk, utan den ska aktivt hÄlla tempot uppe i diksussioner, och arbeta för att komma fram till svar, lösningar, eller liknande.
Den funktionen skulle man kanske kunna ha pÄ en webmoderator ocksÄ. Men det förutsÀtter ju fler moderatorer sÄ klart. InulÀget Àr det otroligt lÀtt att man hamnar i blÄsvÀder om man försöker hÄlla diskussioner igÄng, sÄ personligen undviker jag det. Men visst ser det sorgligt ut med en ny medlem som skrivit en frÄga om sin maskin som INGEN svarar pÄ? Meningsfullt....

Och sÄ var det mÀrkestjafset...

JAG UPPLEVER en upptrappad mÀrkeshets. Vi Àr mÄnga som bidrar till detta, men vi mÄste vÀl kunna enas om att maskiner av olika fabrikat har olika kvalitet? Det Àr vÀl inget konstigt? Och att maskiner frÄn vissa lÀnder har GENERELLT bÀttre kvalitet och maskiner frÄn andra lÀnder har GENERELLT sÀmre kvalitet.
Det vi alla har gemensamt Àr intresset för fyrhjulingar, det Àr vÀl det som för oss hit? Olika mÀrken Àr ju skit samma....MEN att bortse frÄn faktum angÄende kvalitet och vad det medför att handla sÀmre kvalitet gör mÄnga medlemmar uppretade.
Att man vĂ€ljer ett billigare mĂ€rke bara för att man inte vill lĂ€gga hur mycket pengar som helst tror jag de flesta accepterar i diskussioner, men att sedan hĂ€vda att det Ă€r samma/bĂ€ttre kvalitet Ă€n de dyrare mĂ€rkena UTAN ATT LÄGGA FRAM NÅGRA FAKTA I SAKEN gör folk splittrade.
Vi har en hjulmutter som lossnat som det tjafsats massor om. Men fortfarande saknas jĂ€ttemycket fakta om VARFÖR det var sĂ„, VEM som monterat den, HUR man löste det pĂ„ den aktuella maskinen och framförallt HUR sĂ€kerstĂ€ller man att det inte hĂ€nder igen.
Detta Àr potentiella dödsfÀllor som mÄste kunna diskuteras seriöst. FAKTA, FAKTA, FAKTA.

Slutligen

JAG TROR att lite nya tag behövs för att komma upp pÄ vÀgen igen, annars kommer mÄnga tröttna.

Med hopp om framtiden, hell-man :sunny:
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, SĂ„lda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad Rickard Marklund

SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #1 skrivet: 30 januari 2014 kl. 08:49:23 »
ProjekttrÄdar stöttar Àven jag, varför det blivit mindre vet jag inte, men om vi gÄr sÄ lÄngt tillbaks som pÄ "ATVCenter" tiden sÄ drevs ju forumet av ett antal mekkande quad-entusiaster som kanske helt enkelt lagt av, och min omstöpning av forumet har ju gjort att det fokuserar mer pÄ ATV rent allmÀnt och mindre pÄ quad/tÀvling/styling sÄ till viss del förstÄr jag att det minskat.
PlogtrÄdar, slÀpvagnsbyggen och sÄnt sÄgs ju inte sÄ ofta förr, men nu Àr det lite vanligare, det Àr annorlunda helt enkelt.

Klimatet.
Ja, det Àr ju ett kapitel för sig, jag tycker verkligen att det finns gamla medlemmar, med massor av inlÀgg som skriver pÄ en nivÄ som inte Àr dem vÀrdigt, jag skulle helst vilja bannlysa en handfull medlemmar med tusentals inlÀgg för att pÄ sikt kunna styra upp stÀmningen och seriositeten pÄ forumet, men samtidigt bÀr det mig som ni sÀkert förstÄr emot att bannlysa medlemmar som satsat sÄ mycket tid och engagemang i forumet.
Det vore mycket bÀttre om de kunde Àndra sitt sÀtt att skriva pÄ.
Att det anvĂ€nds svordomar och "idiotförklarande" uttryck i vart och vartannat inlĂ€gg Ă€r ett tydligt tecken pĂ„ att nivĂ„n Ă€r för lĂ„g, blir det inte bĂ€ttre snart (kanske tack vare denna diskussion) sĂ„ kommer jag att bli tvungen att anstĂ€lla en religiös humanist som fĂ„r moderera vartenda inlĂ€gg.  ;)

Plattformen.
Det finns inga större begrÀnsningar pÄ plattformen, men samtidigt kan jag inte anamma alla ideer som kommer, det skulle bli för grötigt, och sega ned forumet att installera all vÀrldens modifikationer, finns hundratals om inte fler. Mobilplattform finns, men den har tvÄ brister:
1. Alla annonser försvinner (det förstÄr alla vad det innebÀr)
2. Andra kan visa sina annonser, alternativt (om jag vill gardera mig mot 3:e partsannonser) kan jag betala i runda slÀngar 70 000 kr för att garantera att Àgarna av appen inte visar andras annonser. Vill jag visa egna annonser i deras app kostar det Ànnu mer (mer Àn vad jag tar betalt av mina annonsörer).
Jag vÀntar och hoppas pÄ att det skall komma ett "tema" eller en modifikation frÄn utvecklarna av forumplattformen som Àr open source, men det har Ànnu inte kommit, tyvÀrr.
Dessutom anser jag att forumet fungerar bra som det Ă€r Ă€ven pĂ„ mobil och platta, jag anvĂ€nder aldrig sjĂ€lv apparna pĂ„ de forum som erbjuder detta, tycker helt enkelt inte att det funkar bra.  :dntknow:
Skall kolla mer pÄ om det gÄr aktivera bilagor i PM, det saknar jag sjÀlv, och det borde ju gÄ fÄ till.

Moderering.
Kanske skulle fler moderatorer behövas, men vilka skulle det vara?
De flesta som Àr mycket aktiva skriver ju mest bara skit, det gÄr ju inte ta dessa som moderatorer, och tar jag nÄgon annan, med typ 200 inlÀgg sÄ blir denna sÀkert sÄgad jÀms med fotknölarna.
Jag har inte tid att lÀsa allt som skrivs, men jag tittar pÄ ALLT som anmÀls, Àven om jag inte alltid gör nÄgra ingrepp - sÄ rent generellt kan man vÀl sÀga att alla som vill kan bli moderatorer bara genom att anmÀla.
PROBLEMET med flera moderatorer Àr att alla har olika nivÄ, och det inbjuder till tjafs, varning, bannlysningar och dÄlig stÀmning - eller en stenhÄrd attityd frÄn moderatorerna dÀr man inte accepterar minsta kritik utan att radera eller bannlysa... Jag tror helt enkelt inte pÄ att ha mÄnga moderatorer, och har vÀldigt dÄlig erfarenhet frÄn de gÄnger jag provat, i alla forum utom ett, Poolforum, men dÀr Àr ju seriositeten pÄ en helt annan nivÄ, gÄr inte jÀmföra.

MĂ€rkestjafset.
Fattar det inte, alla förstÄr vÀl att man fÄr en "sÀmre" maskin om man betalar hÀlften?
DÀremot kan en sÀmre maskin mycket vÀl vara tillrÀckligt bra om man bara skall ha den som bymoppe eller köra efter skogsbilvÀgar och stigar.
Skall man köra i meterdjupt vatten eller lerhÄl kanske man skall satsa pÄ nÄt som kostar lite mer.
Saklig kritik Àr OK.
Jag kan ta ett exempel som rör min tidigare Linhai.
Att pÄstÄ att den Àr skit Àr helt fel.
MEN
Generatorn Àr för klen om man skall anvÀnda den till plogning, i vart fall om man skall ploga mer Àn en eller ett par normala villatomter.
UtvÀxlingen pÄ backen gör att det Àr svÄrt att anvÀnda den t.ex. i skogbruk, den slirar för mycket pÄ remmen om man försöker backa.
Knappar och reglage tÄl inte vatten vintertid, men det Àr Ä andra sidan inte mÄnga maskiner som kan visa upp vl fungerande reglage vintertid.
Att hela tiden klanka ned pÄ de som trots allt Àr nöjda med sina lÄgprismaskiner leder bara till brÄk och dÄlig stÀmning, och jag har enormt svÄrt att förstÄ varför det skall bli som det blivit i detta avseende.
Jag kommer att vidta ÄtgÀrder om det inte blir bÀttre.
ATV-fantast som köpte första landsvÀgsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijÀgare" www.energibutiken.se
Driver offerttjÀnst för vÀrmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad StefanN

« Svar #2 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:06:19 »

FÀrre projekttrÄdar

JAG UPPLEVER det som att antalet riktiga projekttrÄdar minskar sakta men sÀkert. Med projekttrÄd avser jag allt mellan motorbytestrÄdar med öppen diskussion, till "hej jag har köpt en ny maskin, följ mina moddningar".
Till projekttrÄdar rÀknar jag Àven resor mm som helt enkelt beskriver nÀr nÄgon gör nÄgot.
Jag vet inte hur man kan boosta projekttrÄdsskrivandet, men om ni har lite tankar om det vore det kul att höra.
Kan vÀl ha att göra med att de intressanta försvinner i orbajseri. Ta tex din skotertrÄd. Nog för att den Àr sÄld, men antalet on topic pÄ slutet har varit noll. Det kan fortfarande finnas saker att prata om ett fordon fast den Àr sÄld, men jag har inte gÄtt in i den trÄden pÄ ett tag pga. allt skitsnack. Och flera sÄdana trÄdar finns!

Och ang. HĂ„rdare klimat/MĂ€rkestjafs:
NÀr det skrivs att Kineserna Àr toppenmaskiner och fÄr förstagÄngsköpare mm. att tro detta gÄng pÄ gÄng tröttnar man ju och sÀger som det Àr, varpÄ man fÄr mothugg som inte har nÄgon vidare grund om alls. Och dÄ Àr gnÀllet igÄng...

Folk som inte orkar söka sin information sjÀlv mm. fast den besvarats otalet ggr. hÀr gör vÀl Àven det att tonen inte Àr silkeslen alla gÄnger..

Och Àr jag en av de som sticker dig i sidan Rickard sÄ banna pÄ!
Polaris XP delar sÀljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka dÀr -> www.satvf.se

Utloggad beavlon

• Kan allt, vet allt men minns inget!
  • ATV Pro
  • Antal inlĂ€gg: 350
  • Totalt antal gillanden: 0
  • Kön: Man
  • Störst kör först......
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:09:47 »
Hej Hellman, ska försöka hjÀlpa till med den erfarenheten jag har av forum. Har drivit ett antal forum för nÄgra Är sedan som Àgare och moderator och lÀgger in lite info och hjÀlp med vad jag kan.
Även om det kĂ€nns som att en del av det blir en moderatorfrĂ„ga i grund och botten.
Nu ser jag att Rickard redan skrivit en del men det Àr i slutÀndan medlemmarna som forumet bestÄr av, sÄ alla inlÀgg som Àr sakliga Àr till nytta.

FÀrre projekttrÄdar

ProjekttrÄdar Àr alltid ett "eldsjÀls" inlÀgg.
Min erfarenhet av dessa Àr att genom Ären blir alla Àldre, barn, familj och tiden rÀcker inte till. MÄnga hinner inte med sina intressen och faller bort. Enklaste tipset utöver att peppa dom "gamla" eldsjÀlarna Àr att inspirera dom nyare medlemmarna samt att sjÀlv fÄ in lite nya medlemmar runt sin egen omgivning.
Fler inlÀgg, fler projekt frÄn nya medlemmar tar upp nya ideér, nya insikter och dÀrmed intresse pÄ ett forum.

Citera
HĂ„rdare klimat

JAG UPPLEVER att vi i kommentarer till varandra har en hÄrdare framtoning, det kÀnns inte lika trevligt lÀngre helt enkelt. Ni som brukar lÀsa det jag skriver vet att jag visst kan ha hÄrda ord och vass attityd, men ni som inte fattat att det Àr med glimten i ögat bör undvika att lÀsa mina inlÀgg. En jargong med pikar Àr det som kryddar en diskussion, men att man slÀnger ur sig rena elakheter mot frÀmlingar Àr riktigt obehagligt att lÀsa.

Vi Àr alla sÄ olika och det Àr inget som gÄr att Àndra pÄ, sjÀlvklart ska alla hÄlla en lagom nivÄ vilket inte alltid fungerar i verkligheten.
Men det finns alltid bra medlemmar som pÄ ett positivt sÀtt kan mildra detta, det Àr vÀldigt svÄrt för att en moderator att stÀvja detta pÄ ett bra sÀtt utan att det blir för hÄrt eller strikt.
Fler moderatorer Àr en lösning men precis som Rickard skrev i sitt inlÀgg, det Àr svÄrt att hitta bra personer för detta.

Citera
Forumplattformens tekniknivÄ

JAG UPPLEVER att forumet inte utvecklas rent tekniskt. Nu har jag slutat rapportera brister, eftersom forumet sitter fast i en "plattform" med begrÀnsningar. Jag Àr medveten om att detta Àr lite kritik till forumÀgaren, men jag börjar tröttna pÄ bl.a. att mobillösning finns och att pm-funktionen saknar bilagsmöjlighet. Vart Àr forumet pÄ vÀg? Finns en strategi?
Till denna rubrik kan jag Ă€ven lĂ€gga den FLERA ÅR gamla diskussionen med reklamprodukter för anvĂ€ndarna att köpa.
Andra sociala webplatser ser det som en sjÀlvklarhet att ha en prylshop, men hÀr hÀnder inget.

Alla forum behöver utvecklas och gĂ„ framĂ„t, mycket bra diskussion, ser fram emot respons frĂ„n Rickars angĂ„ende detta   :)

Citera
Moderering

JAG UPPLEVER att modereringen kommit igÄng rÀtt bra, och att vi fÄr kommentarer pÄ varför vissa inlÀgg raderats, vilket Àr mycket bra. Tidigare har det diskuterats behov av fler moderatorer, vad hÀnder med det? Behöver vi inte fler?
Om man gÄr pÄ en förelÀsning i en samlingssal brukar en moderator inte sitta tyst i ett hörn Ànda tills det blir brÄk, utan den ska aktivt hÄlla tempot uppe i diksussioner, och arbeta för att komma fram till svar, lösningar, eller liknande.
Den funktionen skulle man kanske kunna ha pÄ en webmoderator ocksÄ. Men det förutsÀtter ju fler moderatorer sÄ klart. InulÀget Àr det otroligt lÀtt att man hamnar i blÄsvÀder om man försöker hÄlla diskussioner igÄng, sÄ personligen undviker jag det. Men visst ser det sorgligt ut med en ny medlem som skrivit en frÄga om sin maskin som INGEN svarar pÄ? Meningsfullt....

En moderator rÀcker aldrig tyvÀrr pÄ ett forum enligt min erfarenhet, ett bra tips pÄ detta forum Àr att framstÄende, sakliga medlemmar som varit aktiva en lÀngre tid kan hjÀlpa till med sÄdant.
Dom forum som jag hade hand om gjorde vi pÄ det sÀttet för att fÄ avlastning, bÀttre inblick, olika synsÀtt, mer aktivitet och i slutÀndan fanns det medlemmar som tog över ansvaret helt och hÄllet pÄ vissa forum.
Den svÄra biten Àr att hitta "likasinnade" medlemmar som hÄller en jÀmn och bra nivÄ, borde dock finnas ngn, finns alltid "sleepers" pÄ alla forum som kan tillföra mycket.

Citera
Slutligen

JAG TROR att lite nya tag behövs för att komma upp pÄ vÀgen igen, annars kommer mÄnga tröttna.

Helt rÀtt, forum behöver alltid utveckling i form av tips, ideér. En bra sak Àr tex fler moderatorer.
Bra skrivet Hell-man, jag hoppas att detta Àmne utvecklas och diskuteras mycket av medlemmarna. Synpunkter och diskussioner skapar alltid en bra grund för en aktiv Àgare av ett forum.
Arctic Cat MudPro 1000 turbo -13
Allroad 80cc

Utloggad AtvNerd

« Svar #4 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:29:07 »
Ett fel som jag kan tycka, men har ingen aning om hur man kommer till rÀtta med.
Är att det startas nya trĂ„dar för ALLT.
Det finns sÀkert 10 olika plogprojekt..
Sen gör det ju inget om man skippar sitt eget namn i en trÄd... tex Atvnerds hasplÄtsprojekt, Atvnerds Dinli 450 trÄd.... benÀmning bör hÀnvisa i förstahand till vilken maskin det gÀller, vem bryr sig vems det Àr???
Ska man söka pÄ grejer till en Can-am sÄ behöver man inte kolla i medlemsregistret vem som Àger vad och sen söka pÄ deras nickname....
Finns det en plog tillverknings trÄd sÄ kan man vÀl lÀgga in sitt eget projekt dÀr? , sÄ himla orginellt görs inget att det behövs en egen trÄd varje gÄng man skruvar lite pÄ maskinen.

Kan man inte ha mÀrkesspecifika moderatorer?, ta mig som exempel, jag lÀser inget som skrivs i tex cf, odes, eller nÄt annat lÄgprismÀrkes forum, det blir helt enkelt för mycket , och jag lÀmnar inte heller tips om maskiner jag inte har erfarenhet av (har gjort det förr men inte nu lÀngre).
Det blir ju som att be en snickare om rÄd nÀr jag sitter hos frisören för att fÄ en ny frisyr.
En mÀrkesspecifik moderator följer ju sin mÀrkestrÄd pÄ ett annat sÀtt Àn en person som behöver flÀnga runt ialla möjliga trÄdar..

« Svar #5 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:43:01 »
Och Àr jag en av de som sticker dig i sidan Rickard sÄ banna pÄ!

Kan du inte istÀllet försöka förklara varför just detta Àr sÄ viktigt för dig att du Àr beredd att förstöra stÀmningen i hela forumet bara för att gÄng pÄ gÄng sÄga alla som pÄstÄr sig vara nöjda med sina maskiner Àven om de Àr billiga eller inte kommer frÄn samma land som den maskin du rÄkar gilla?
Det vore mycket bÀttre om du Àndrade dig en aning Àn att jag skall bli tvingad att stÀnga av dig.

Ingen vinner pÄ att nÄgon Àr oresonlig.
ATV-fantast som köpte första landsvÀgsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad StefanN

« Svar #6 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:43:28 »
tex Atvnerds hasplÄtsprojekt, Atvnerds Dinli 450 trÄd.... benÀmning bör hÀnvisa i förstahand till vilken maskin det gÀller, vem bryr sig vems det Àr???
Ska man söka pÄ grejer till en Can-am sÄ behöver man inte kolla i medlemsregistret vem som Àger vad och sen söka pÄ deras nickname....
Sant + det borde vara krav pÄ att skriva i Àmnesraden var trÄden handlar om sÄ man slipper gÄ in i den för att fÄ reda pÄ det! KÀnns som att hÀlften av alla trÄdar som skapas saknar grundinfo.

« Svar #7 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:46:36 »
Ett fel som jag kan tycka, men har ingen aning om hur man kommer till rÀtta med.
Är att det startas nya trĂ„dar för ALLT.
Det finns sÀkert 10 olika plogprojekt..
Sen gör det ju inget om man skippar sitt eget namn i en trÄd... tex Atvnerds hasplÄtsprojekt, Atvnerds Dinli 450 trÄd.... benÀmning bör hÀnvisa i förstahand till vilken maskin det gÀller, vem bryr sig vems det Àr???
Finns det en plog tillverknings trÄd sÄ kan man vÀl lÀgga in sitt eget projekt dÀr? , sÄ himla orginellt görs inget att det behövs en egen trÄd varje gÄng man skruvar lite pÄ maskinen.

Kan man inte ha mÀrkesspecifika moderatorer?, ta mig som exempel, jag lÀser inget som skrivs i tex cf, odes, eller nÄt annat lÄgprismÀrkes forum, det blir helt enkelt för mycket , och jag lÀmnar inte heller tips om maskiner jag inte har erfarenhet av (har gjort det förr men inte nu lÀngre).
Det blir ju som att be en snickare om rÄd nÀr jag sitter hos frisören för att fÄ en ny frisyr.
En mÀrkesspecifik moderator följer ju sin mÀrkestrÄd pÄ ett annat sÀtt Àn en person som behöver flÀnga runt ialla möjliga trÄdar..

Hur tror du att CF skulle modereras om en CF-Ă€gare vore moderator?

Det dÀr skulle nog kunna fungera i de flesta fall, men det finns typ 100 olika tavlor i detta forum, sÄ det skulle bli svettigt för mig bara att hÄlla moderatorsbemanningen up-to-date.

Att blanda olika plogbyggartrÄdar tror jag inte alls pÄ.
Jag skulle i alla fall bli irriterad om nÄgon annan kapade min projekttrÄd och tog över den med sitt projekt.
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad StefanN

« Svar #8 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:50:52 »
Kan du inte istÀllet försöka förklara varför just detta Àr sÄ viktigt för dig att du Àr beredd att förstöra stÀmningen i hela forumet bara för att gÄng pÄ gÄng sÄga alla som pÄstÄr sig vara nöjda med sina maskiner Àven om de Àr billiga eller inte kommer frÄn samma land som den maskin du rÄkar gilla?
Det vore mycket bÀttre om du Àndrade dig en aning Àn att jag skall bli tvingad att stÀnga av dig.

Ingen vinner pÄ att nÄgon Àr oresonlig.
Ja stör mig pÄ de som rekommenderar sÀmre maskiner till folk som inte vet bÀttre och fÄr dom att tro det Àr typ samma. Jag ser det som en vÀlmening och skulle mer ifrÄgasÀtta den andra parten. Jag rekommenderar inte just ett mÀrke specifikt tror jag.

Men visst, jag kan hĂ„lla kĂ€ft och heja pĂ„ tokig information om det nu pĂ„ nĂ„tt sett skulle förbĂ€ttra forumet  :hmmm:

Utloggad AtvNerd

« Svar #9 skrivet: 30 januari 2014 kl. 10:24:15 »
Hur tror du att CF skulle modereras om en CF-Ă€gare vore moderator?

Det dÀr skulle nog kunna fungera i de flesta fall, men det finns typ 100 olika tavlor i detta forum, sÄ det skulle bli svettigt för mig bara att hÄlla moderatorsbemanningen up-to-date.

Att blanda olika plogbyggartrÄdar tror jag inte alls pÄ.
Jag skulle i alla fall bli irriterad om nÄgon annan kapade min projekttrÄd och tog över den med sitt projekt.
jo det Àr ju sant, men det Àr ju faktiskt inte MIN trÄd bara för att jag skriver hÀr, det Àr ju DIN Richard, och DITT forum ska vÀl vara lÀttanvÀnt Àven för nya medlemmar?
Vill man ha en egen trÄd sÄ kan man fixa en egen hemsida eller facebook, det hÀr Àr ju ett forum, inte nÄt webhotell dÀr varje liten individ har privata byggtrÄdar...
Sen blir det ju lÀttare för en besökare att titta igenom de olika trÄdarna innan han/hon börjar bygga nÄt sjÀlv om man slipper leta genom hela forumet pÄ ordet snöblad-plogblad
Jag har inget problem med hur det funkar nu, eftersom jag valt att dölja en massa trÄdar.
Som ny kan det bli mycket letande för att hitta saker nÀr titeln pÄ trÄdarna Àr konstiga.

« Svar #10 skrivet: 30 januari 2014 kl. 10:26:27 »
Ja stör mig pÄ de som rekommenderar sÀmre maskiner till folk som inte vet bÀttre och fÄr dom att tro det Àr typ samma. Jag ser det som en vÀlmening och skulle mer ifrÄgasÀtta den andra parten. Jag rekommenderar inte just ett mÀrke specifikt tror jag.

Men visst, jag kan hĂ„lla kĂ€ft och heja pĂ„ tokig information om det nu pĂ„ nĂ„tt sett skulle förbĂ€ttra forumet  :hmmm:

DET DÄR Ă€r att vara oresonlig.
Det jag menar Àr att du inte behöver hugga pÄ alla inlÀgg dÀr nÄgon pÄstÄr sig vara nöjd eller att maskinen uppfyller deras förvÀntningar (med tanke pÄ priset).
Och sedan hÄlla pÄ i typ 300 inlÀgg om samma sak.
Bor i by utanför PiteÄ.

« Svar #11 skrivet: 30 januari 2014 kl. 10:29:16 »
jo det Àr ju sant, men det Àr ju faktiskt inte MIN trÄd bara för att jag skriver hÀr, det Àr ju DIN Richard, och DITT forum ska vÀl vara lÀttanvÀnt Àven för nya medlemmar?
Vill man ha en egen trÄd sÄ kan man fixa en egen hemsida eller facebook, det hÀr Àr ju ett forum, inte nÄt webhotell dÀr varje liten individ har privata byggtrÄdar...
Sen blir det ju lÀttare för en besökare att titta igenom de olika trÄdarna innan han/hon börjar bygga nÄt sjÀlv om man slipper leta genom hela forumet pÄ ordet snöblad-plogblad
Jag har inget problem med hur det funkar nu, eftersom jag valt att dölja en massa trÄdar.
Som ny kan det bli mycket letande för att hitta saker nÀr titeln pÄ trÄdarna Àr konstiga.

Nja, inget som skrivs hÀr Àr "mitt".
Men hade jag startat en projekttrÄd om bygge av slÀpvagn, nog hade jag velat ha den som min egen.

Vi har ju en tavla som heter "Projekt" just för att projekttrÄdarna skall hamna dÀr, men nog tycker jag att man bör separera de olika projekten frÄn varann, definitivt.
Jag tar dock som alltid gÀrna emot synpunkter och övervÀger dem Àven om jag inte inför de förÀndringar jag anser vara till det sÀmre.
Bor i by utanför PiteÄ.

Online just nu.

131 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 183. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme