ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

• Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • OM FORUMET - Information, feedback klagomål och beröm! »
  • Nya ATVForum.se, Information, feedback, klagomål eller beröm! »
  • Ämne: atvforum.se, trender och framtid
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd
« föregående nästa »
  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut

Sidor: [1] 2 ... 12  Alla   Gå ned

Författare Ämne: atvforum.se, trender och framtid  (läst 24308 gånger)

Utloggad hell-man

• -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
atvforum.se, trender och framtid
« skrivet: 30 januari 2014 kl. 08:24:25 »
  • Citera
Hej.
Nu blir det lite djupt här, så ni som inte klarar av att vara allvarliga kan undvika att skriva här. Ni som inte kan skriva längre meningar än slumpvisa stönanden kan också skippa det.
(och +1 funkar inte här)
Jag kommer se till att tråden hålls seriös, tro mig.

Jag har hängt här i 2½ år nu och upplever lite trender som jag tänkte diskutera.

Färre projekttrådar

JAG UPPLEVER det som att antalet riktiga projekttrådar minskar sakta men säkert. Med projekttråd avser jag allt mellan motorbytestrådar med öppen diskussion, till "hej jag har köpt en ny maskin, följ mina moddningar".
Till projekttrådar räknar jag även resor mm som helt enkelt beskriver när någon gör något.
Jag vet inte hur man kan boosta projekttrådsskrivandet, men om ni har lite tankar om det vore det kul att höra.

Hårdare klimat

JAG UPPLEVER att vi i kommentarer till varandra har en hårdare framtoning, det känns inte lika trevligt längre helt enkelt. Ni som brukar läsa det jag skriver vet att jag visst kan ha hårda ord och vass attityd, men ni som inte fattat att det är med glimten i ögat bör undvika att läsa mina inlägg. En jargong med pikar är det som kryddar en diskussion, men att man slänger ur sig rena elakheter mot främlingar är riktigt obehagligt att läsa.

Forumplattformens tekniknivå

JAG UPPLEVER att forumet inte utvecklas rent tekniskt. Nu har jag slutat rapportera brister, eftersom forumet sitter fast i en "plattform" med begränsningar. Jag är medveten om att detta är lite kritik till forumägaren, men jag börjar tröttna på bl.a. att mobillösning finns och att pm-funktionen saknar bilagsmöjlighet. Vart är forumet på väg? Finns en strategi?
Till denna rubrik kan jag även lägga den FLERA ÅR gamla diskussionen med reklamprodukter för användarna att köpa.
Andra sociala webplatser ser det som en självklarhet att ha en prylshop, men här händer inget.

Moderering

JAG UPPLEVER att modereringen kommit igång rätt bra, och att vi får kommentarer på varför vissa inlägg raderats, vilket är mycket bra. Tidigare har det diskuterats behov av fler moderatorer, vad händer med det? Behöver vi inte fler?
Om man går på en föreläsning i en samlingssal brukar en moderator inte sitta tyst i ett hörn ända tills det blir bråk, utan den ska aktivt hålla tempot uppe i diksussioner, och arbeta för att komma fram till svar, lösningar, eller liknande.
Den funktionen skulle man kanske kunna ha på en webmoderator också. Men det förutsätter ju fler moderatorer så klart. Inuläget är det otroligt lätt att man hamnar i blåsväder om man försöker hålla diskussioner igång, så personligen undviker jag det. Men visst ser det sorgligt ut med en ny medlem som skrivit en fråga om sin maskin som INGEN svarar på? Meningsfullt....

Och så var det märkestjafset...

JAG UPPLEVER en upptrappad märkeshets. Vi är många som bidrar till detta, men vi måste väl kunna enas om att maskiner av olika fabrikat har olika kvalitet? Det är väl inget konstigt? Och att maskiner från vissa länder har GENERELLT bättre kvalitet och maskiner från andra länder har GENERELLT sämre kvalitet.
Det vi alla har gemensamt är intresset för fyrhjulingar, det är väl det som för oss hit? Olika märken är ju skit samma....MEN att bortse från faktum angående kvalitet och vad det medför att handla sämre kvalitet gör många medlemmar uppretade.
Att man väljer ett billigare märke bara för att man inte vill lägga hur mycket pengar som helst tror jag de flesta accepterar i diskussioner, men att sedan hävda att det är samma/bättre kvalitet än de dyrare märkena UTAN ATT LÄGGA FRAM NÅGRA FAKTA I SAKEN gör folk splittrade.
Vi har en hjulmutter som lossnat som det tjafsats massor om. Men fortfarande saknas jättemycket fakta om VARFÖR det var så, VEM som monterat den, HUR man löste det på den aktuella maskinen och framförallt HUR säkerställer man att det inte händer igen.
Detta är potentiella dödsfällor som måste kunna diskuteras seriöst. FAKTA, FAKTA, FAKTA.

Slutligen

JAG TROR att lite nya tag behövs för att komma upp på vägen igen, annars kommer många tröttna.

Med hopp om framtiden, hell-man :sunny:
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad Rickard Marklund

• Ägare av forumet
  • Administratör
  • Antal inlägg: 2487
  • Total likes: 152
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.webiq.se
Rickard Marklund
SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #1 skrivet: 30 januari 2014 kl. 08:49:23 »
  • Citera
Projekttrådar stöttar även jag, varför det blivit mindre vet jag inte, men om vi går så långt tillbaks som på "ATVCenter" tiden så drevs ju forumet av ett antal mekkande quad-entusiaster som kanske helt enkelt lagt av, och min omstöpning av forumet har ju gjort att det fokuserar mer på ATV rent allmänt och mindre på quad/tävling/styling så till viss del förstår jag att det minskat.
Plogtrådar, släpvagnsbyggen och sånt sågs ju inte så ofta förr, men nu är det lite vanligare, det är annorlunda helt enkelt.

Klimatet.
Ja, det är ju ett kapitel för sig, jag tycker verkligen att det finns gamla medlemmar, med massor av inlägg som skriver på en nivå som inte är dem värdigt, jag skulle helst vilja bannlysa en handfull medlemmar med tusentals inlägg för att på sikt kunna styra upp stämningen och seriositeten på forumet, men samtidigt bär det mig som ni säkert förstår emot att bannlysa medlemmar som satsat så mycket tid och engagemang i forumet.
Det vore mycket bättre om de kunde ändra sitt sätt att skriva på.
Att det används svordomar och "idiotförklarande" uttryck i vart och vartannat inlägg är ett tydligt tecken på att nivån är för låg, blir det inte bättre snart (kanske tack vare denna diskussion) så kommer jag att bli tvungen att anställa en religiös humanist som får moderera vartenda inlägg.  ;)

Plattformen.
Det finns inga större begränsningar på plattformen, men samtidigt kan jag inte anamma alla ideer som kommer, det skulle bli för grötigt, och sega ned forumet att installera all världens modifikationer, finns hundratals om inte fler. Mobilplattform finns, men den har två brister:
1. Alla annonser försvinner (det förstår alla vad det innebär)
2. Andra kan visa sina annonser, alternativt (om jag vill gardera mig mot 3:e partsannonser) kan jag betala i runda slängar 70 000 kr för att garantera att ägarna av appen inte visar andras annonser. Vill jag visa egna annonser i deras app kostar det ännu mer (mer än vad jag tar betalt av mina annonsörer).
Jag väntar och hoppas på att det skall komma ett "tema" eller en modifikation från utvecklarna av forumplattformen som är open source, men det har ännu inte kommit, tyvärr.
Dessutom anser jag att forumet fungerar bra som det är även på mobil och platta, jag använder aldrig själv apparna på de forum som erbjuder detta, tycker helt enkelt inte att det funkar bra.  :dntknow:
Skall kolla mer på om det går aktivera bilagor i PM, det saknar jag själv, och det borde ju gå få till.

Moderering.
Kanske skulle fler moderatorer behövas, men vilka skulle det vara?
De flesta som är mycket aktiva skriver ju mest bara skit, det går ju inte ta dessa som moderatorer, och tar jag någon annan, med typ 200 inlägg så blir denna säkert sågad jäms med fotknölarna.
Jag har inte tid att läsa allt som skrivs, men jag tittar på ALLT som anmäls, även om jag inte alltid gör några ingrepp - så rent generellt kan man väl säga att alla som vill kan bli moderatorer bara genom att anmäla.
PROBLEMET med flera moderatorer är att alla har olika nivå, och det inbjuder till tjafs, varning, bannlysningar och dålig stämning - eller en stenhård attityd från moderatorerna där man inte accepterar minsta kritik utan att radera eller bannlysa... Jag tror helt enkelt inte på att ha många moderatorer, och har väldigt dålig erfarenhet från de gånger jag provat, i alla forum utom ett, Poolforum, men där är ju seriositeten på en helt annan nivå, går inte jämföra.

Märkestjafset.
Fattar det inte, alla förstår väl att man får en "sämre" maskin om man betalar hälften?
Däremot kan en sämre maskin mycket väl vara tillräckligt bra om man bara skall ha den som bymoppe eller köra efter skogsbilvägar och stigar.
Skall man köra i meterdjupt vatten eller lerhål kanske man skall satsa på nåt som kostar lite mer.
Saklig kritik är OK.
Jag kan ta ett exempel som rör min tidigare Linhai.
Att påstå att den är skit är helt fel.
MEN
Generatorn är för klen om man skall använda den till plogning, i vart fall om man skall ploga mer än en eller ett par normala villatomter.
Utväxlingen på backen gör att det är svårt att använda den t.ex. i skogbruk, den slirar för mycket på remmen om man försöker backa.
Knappar och reglage tål inte vatten vintertid, men det är å andra sidan inte många maskiner som kan visa upp vl fungerande reglage vintertid.
Att hela tiden klanka ned på de som trots allt är nöjda med sina lågprismaskiner leder bara till bråk och dålig stämning, och jag har enormt svårt att förstå varför det skall bli som det blivit i detta avseende.
Jag kommer att vidta åtgärder om det inte blir bättre.
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad StefanN

• ATV Guru
  • Antal inlägg: 3446
  • Total likes: 3
  • Från: 08
    • Visa profil
StefanN
« Svar #2 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:06:19 »
  • Citera
Citat från: hell-man skrivet 30 januari 2014 kl. 08:24:25

Färre projekttrådar

JAG UPPLEVER det som att antalet riktiga projekttrådar minskar sakta men säkert. Med projekttråd avser jag allt mellan motorbytestrådar med öppen diskussion, till "hej jag har köpt en ny maskin, följ mina moddningar".
Till projekttrådar räknar jag även resor mm som helt enkelt beskriver när någon gör något.
Jag vet inte hur man kan boosta projekttrådsskrivandet, men om ni har lite tankar om det vore det kul att höra.
Kan väl ha att göra med att de intressanta försvinner i orbajseri. Ta tex din skotertråd. Nog för att den är såld, men antalet on topic på slutet har varit noll. Det kan fortfarande finnas saker att prata om ett fordon fast den är såld, men jag har inte gått in i den tråden på ett tag pga. allt skitsnack. Och flera sådana trådar finns!

Och ang. Hårdare klimat/Märkestjafs:
När det skrivs att Kineserna är toppenmaskiner och får förstagångsköpare mm. att tro detta gång på gång tröttnar man ju och säger som det är, varpå man får mothugg som inte har någon vidare grund om alls. Och då är gnället igång...

Folk som inte orkar söka sin information själv mm. fast den besvarats otalet ggr. här gör väl även det att tonen inte är silkeslen alla gånger..

Och är jag en av de som sticker dig i sidan Rickard så banna på!
Polaris XP delar säljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka där -> www.satvf.se

Utloggad beavlon

• Kan allt, vet allt men minns inget!
  • ATV Pro
  • Antal inlägg: 350
  • Total likes: 0
  • Störst kör först......
    • Visa profil
beavlon
« Svar #3 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:09:47 »
  • Citera
Hej Hellman, ska försöka hjälpa till med den erfarenheten jag har av forum. Har drivit ett antal forum för några år sedan som ägare och moderator och lägger in lite info och hjälp med vad jag kan.
Även om det känns som att en del av det blir en moderatorfråga i grund och botten.
Nu ser jag att Rickard redan skrivit en del men det är i slutändan medlemmarna som forumet består av, så alla inlägg som är sakliga är till nytta.

Citat från: hell-man skrivet 30 januari 2014 kl. 08:24:25
Färre projekttrådar

Projekttrådar är alltid ett "eldsjäls" inlägg.
Min erfarenhet av dessa är att genom åren blir alla äldre, barn, familj och tiden räcker inte till. Många hinner inte med sina intressen och faller bort. Enklaste tipset utöver att peppa dom "gamla" eldsjälarna är att inspirera dom nyare medlemmarna samt att själv få in lite nya medlemmar runt sin egen omgivning.
Fler inlägg, fler projekt från nya medlemmar tar upp nya ideér, nya insikter och därmed intresse på ett forum.

Citera
Hårdare klimat

JAG UPPLEVER att vi i kommentarer till varandra har en hårdare framtoning, det känns inte lika trevligt längre helt enkelt. Ni som brukar läsa det jag skriver vet att jag visst kan ha hårda ord och vass attityd, men ni som inte fattat att det är med glimten i ögat bör undvika att läsa mina inlägg. En jargong med pikar är det som kryddar en diskussion, men att man slänger ur sig rena elakheter mot främlingar är riktigt obehagligt att läsa.

Vi är alla så olika och det är inget som går att ändra på, självklart ska alla hålla en lagom nivå vilket inte alltid fungerar i verkligheten.
Men det finns alltid bra medlemmar som på ett positivt sätt kan mildra detta, det är väldigt svårt för att en moderator att stävja detta på ett bra sätt utan att det blir för hårt eller strikt.
Fler moderatorer är en lösning men precis som Rickard skrev i sitt inlägg, det är svårt att hitta bra personer för detta.

Citera
Forumplattformens tekniknivå

JAG UPPLEVER att forumet inte utvecklas rent tekniskt. Nu har jag slutat rapportera brister, eftersom forumet sitter fast i en "plattform" med begränsningar. Jag är medveten om att detta är lite kritik till forumägaren, men jag börjar tröttna på bl.a. att mobillösning finns och att pm-funktionen saknar bilagsmöjlighet. Vart är forumet på väg? Finns en strategi?
Till denna rubrik kan jag även lägga den FLERA ÅR gamla diskussionen med reklamprodukter för användarna att köpa.
Andra sociala webplatser ser det som en självklarhet att ha en prylshop, men här händer inget.

Alla forum behöver utvecklas och gå framåt, mycket bra diskussion, ser fram emot respons från Rickars angående detta   :)

Citera
Moderering

JAG UPPLEVER att modereringen kommit igång rätt bra, och att vi får kommentarer på varför vissa inlägg raderats, vilket är mycket bra. Tidigare har det diskuterats behov av fler moderatorer, vad händer med det? Behöver vi inte fler?
Om man går på en föreläsning i en samlingssal brukar en moderator inte sitta tyst i ett hörn ända tills det blir bråk, utan den ska aktivt hålla tempot uppe i diksussioner, och arbeta för att komma fram till svar, lösningar, eller liknande.
Den funktionen skulle man kanske kunna ha på en webmoderator också. Men det förutsätter ju fler moderatorer så klart. Inuläget är det otroligt lätt att man hamnar i blåsväder om man försöker hålla diskussioner igång, så personligen undviker jag det. Men visst ser det sorgligt ut med en ny medlem som skrivit en fråga om sin maskin som INGEN svarar på? Meningsfullt....

En moderator räcker aldrig tyvärr på ett forum enligt min erfarenhet, ett bra tips på detta forum är att framstående, sakliga medlemmar som varit aktiva en längre tid kan hjälpa till med sådant.
Dom forum som jag hade hand om gjorde vi på det sättet för att få avlastning, bättre inblick, olika synsätt, mer aktivitet och i slutändan fanns det medlemmar som tog över ansvaret helt och hållet på vissa forum.
Den svåra biten är att hitta "likasinnade" medlemmar som håller en jämn och bra nivå, borde dock finnas ngn, finns alltid "sleepers" på alla forum som kan tillföra mycket.

Citera
Slutligen

JAG TROR att lite nya tag behövs för att komma upp på vägen igen, annars kommer många tröttna.

Helt rätt, forum behöver alltid utveckling i form av tips, ideér. En bra sak är tex fler moderatorer.
Bra skrivet Hell-man, jag hoppas att detta ämne utvecklas och diskuteras mycket av medlemmarna. Synpunkter och diskussioner skapar alltid en bra grund för en aktiv ägare av ett forum.
Arctic Cat MudPro 1000 turbo -13
Allroad 80cc

Utloggad AtvNerd

• ATV Guru
  • Antal inlägg: 3926
  • Total likes: 5
    • Visa profil
AtvNerd
« Svar #4 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:29:07 »
  • Citera
Ett fel som jag kan tycka, men har ingen aning om hur man kommer till rätta med.
Är att det startas nya trådar för ALLT.
Det finns säkert 10 olika plogprojekt..
Sen gör det ju inget om man skippar sitt eget namn i en tråd... tex Atvnerds hasplåtsprojekt, Atvnerds Dinli 450 tråd.... benämning bör hänvisa i förstahand till vilken maskin det gäller, vem bryr sig vems det är???
Ska man söka på grejer till en Can-am så behöver man inte kolla i medlemsregistret vem som äger vad och sen söka på deras nickname....
Finns det en plog tillverknings tråd så kan man väl lägga in sitt eget projekt där? , så himla orginellt görs inget att det behövs en egen tråd varje gång man skruvar lite på maskinen.

Kan man inte ha märkesspecifika moderatorer?, ta mig som exempel, jag läser inget som skrivs i tex cf, odes, eller nåt annat lågprismärkes forum, det blir helt enkelt för mycket , och jag lämnar inte heller tips om maskiner jag inte har erfarenhet av (har gjort det förr men inte nu längre).
Det blir ju som att be en snickare om råd när jag sitter hos frisören för att få en ny frisyr.
En märkesspecifik moderator följer ju sin märkestråd på ett annat sätt än en person som behöver flänga runt ialla möjliga trådar..

• Ägare av forumet
  • Administratör
    • Visa profil
Rickard Marklund
« Svar #5 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:43:01 »
  • Citera
Citat från: StefanN skrivet 30 januari 2014 kl. 09:06:19
Och är jag en av de som sticker dig i sidan Rickard så banna på!

Kan du inte istället försöka förklara varför just detta är så viktigt för dig att du är beredd att förstöra stämningen i hela forumet bara för att gång på gång såga alla som påstår sig vara nöjda med sina maskiner även om de är billiga eller inte kommer från samma land som den maskin du råkar gilla?
Det vore mycket bättre om du ändrade dig en aning än att jag skall bli tvingad att stänga av dig.

Ingen vinner på att någon är oresonlig.
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad StefanN

• ATV Guru
    • Visa profil
StefanN
« Svar #6 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:43:28 »
  • Citera
Citat från: AtvNerd skrivet 30 januari 2014 kl. 09:29:07
tex Atvnerds hasplåtsprojekt, Atvnerds Dinli 450 tråd.... benämning bör hänvisa i förstahand till vilken maskin det gäller, vem bryr sig vems det är???
Ska man söka på grejer till en Can-am så behöver man inte kolla i medlemsregistret vem som äger vad och sen söka på deras nickname....
Sant + det borde vara krav på att skriva i ämnesraden var tråden handlar om så man slipper gå in i den för att få reda på det! Känns som att hälften av alla trådar som skapas saknar grundinfo.

• Ägare av forumet
  • Administratör
    • Visa profil
Rickard Marklund
« Svar #7 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:46:36 »
  • Citera
Citat från: AtvNerd skrivet 30 januari 2014 kl. 09:29:07
Ett fel som jag kan tycka, men har ingen aning om hur man kommer till rätta med.
Är att det startas nya trådar för ALLT.
Det finns säkert 10 olika plogprojekt..
Sen gör det ju inget om man skippar sitt eget namn i en tråd... tex Atvnerds hasplåtsprojekt, Atvnerds Dinli 450 tråd.... benämning bör hänvisa i förstahand till vilken maskin det gäller, vem bryr sig vems det är???
Finns det en plog tillverknings tråd så kan man väl lägga in sitt eget projekt där? , så himla orginellt görs inget att det behövs en egen tråd varje gång man skruvar lite på maskinen.

Kan man inte ha märkesspecifika moderatorer?, ta mig som exempel, jag läser inget som skrivs i tex cf, odes, eller nåt annat lågprismärkes forum, det blir helt enkelt för mycket , och jag lämnar inte heller tips om maskiner jag inte har erfarenhet av (har gjort det förr men inte nu längre).
Det blir ju som att be en snickare om råd när jag sitter hos frisören för att få en ny frisyr.
En märkesspecifik moderator följer ju sin märkestråd på ett annat sätt än en person som behöver flänga runt ialla möjliga trådar..

Hur tror du att CF skulle modereras om en CF-ägare vore moderator?

Det där skulle nog kunna fungera i de flesta fall, men det finns typ 100 olika tavlor i detta forum, så det skulle bli svettigt för mig bara att hålla moderatorsbemanningen up-to-date.

Att blanda olika plogbyggartrådar tror jag inte alls på.
Jag skulle i alla fall bli irriterad om någon annan kapade min projekttråd och tog över den med sitt projekt.
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad StefanN

• ATV Guru
    • Visa profil
StefanN
« Svar #8 skrivet: 30 januari 2014 kl. 09:50:52 »
  • Citera
Citat från: Rickard Marklund skrivet 30 januari 2014 kl. 09:43:01
Kan du inte istället försöka förklara varför just detta är så viktigt för dig att du är beredd att förstöra stämningen i hela forumet bara för att gång på gång såga alla som påstår sig vara nöjda med sina maskiner även om de är billiga eller inte kommer från samma land som den maskin du råkar gilla?
Det vore mycket bättre om du ändrade dig en aning än att jag skall bli tvingad att stänga av dig.

Ingen vinner på att någon är oresonlig.
Ja stör mig på de som rekommenderar sämre maskiner till folk som inte vet bättre och får dom att tro det är typ samma. Jag ser det som en välmening och skulle mer ifrågasätta den andra parten. Jag rekommenderar inte just ett märke specifikt tror jag.

Men visst, jag kan hålla käft och heja på tokig information om det nu på nått sett skulle förbättra forumet  :hmmm:

Utloggad AtvNerd

• ATV Guru
  • Antal inlägg: 3926
  • Total likes: 5
    • Visa profil
AtvNerd
« Svar #9 skrivet: 30 januari 2014 kl. 10:24:15 »
  • Citera
Citat från: Rickard Marklund skrivet 30 januari 2014 kl. 09:46:36
Hur tror du att CF skulle modereras om en CF-ägare vore moderator?

Det där skulle nog kunna fungera i de flesta fall, men det finns typ 100 olika tavlor i detta forum, så det skulle bli svettigt för mig bara att hålla moderatorsbemanningen up-to-date.

Att blanda olika plogbyggartrådar tror jag inte alls på.
Jag skulle i alla fall bli irriterad om någon annan kapade min projekttråd och tog över den med sitt projekt.
jo det är ju sant, men det är ju faktiskt inte MIN tråd bara för att jag skriver här, det är ju DIN Richard, och DITT forum ska väl vara lättanvänt även för nya medlemmar?
Vill man ha en egen tråd så kan man fixa en egen hemsida eller facebook, det här är ju ett forum, inte nåt webhotell där varje liten individ har privata byggtrådar...
Sen blir det ju lättare för en besökare att titta igenom de olika trådarna innan han/hon börjar bygga nåt själv om man slipper leta genom hela forumet på ordet snöblad-plogblad
Jag har inget problem med hur det funkar nu, eftersom jag valt att dölja en massa trådar.
Som ny kan det bli mycket letande för att hitta saker när titeln på trådarna är konstiga.

• Ägare av forumet
  • Administratör
    • Visa profil
Rickard Marklund
« Svar #10 skrivet: 30 januari 2014 kl. 10:26:27 »
  • Citera
Citat från: StefanN skrivet 30 januari 2014 kl. 09:50:52
Ja stör mig på de som rekommenderar sämre maskiner till folk som inte vet bättre och får dom att tro det är typ samma. Jag ser det som en välmening och skulle mer ifrågasätta den andra parten. Jag rekommenderar inte just ett märke specifikt tror jag.

Men visst, jag kan hålla käft och heja på tokig information om det nu på nått sett skulle förbättra forumet  :hmmm:

DET DÄR är att vara oresonlig.
Det jag menar är att du inte behöver hugga på alla inlägg där någon påstår sig vara nöjd eller att maskinen uppfyller deras förväntningar (med tanke på priset).
Och sedan hålla på i typ 300 inlägg om samma sak.
Bor i by utanför Piteå.

• Ägare av forumet
  • Administratör
    • Visa profil
Rickard Marklund
« Svar #11 skrivet: 30 januari 2014 kl. 10:29:16 »
  • Citera
Citat från: AtvNerd skrivet 30 januari 2014 kl. 10:24:15
jo det är ju sant, men det är ju faktiskt inte MIN tråd bara för att jag skriver här, det är ju DIN Richard, och DITT forum ska väl vara lättanvänt även för nya medlemmar?
Vill man ha en egen tråd så kan man fixa en egen hemsida eller facebook, det här är ju ett forum, inte nåt webhotell där varje liten individ har privata byggtrådar...
Sen blir det ju lättare för en besökare att titta igenom de olika trådarna innan han/hon börjar bygga nåt själv om man slipper leta genom hela forumet på ordet snöblad-plogblad
Jag har inget problem med hur det funkar nu, eftersom jag valt att dölja en massa trådar.
Som ny kan det bli mycket letande för att hitta saker när titeln på trådarna är konstiga.

Nja, inget som skrivs här är "mitt".
Men hade jag startat en projekttråd om bygge av släpvagn, nog hade jag velat ha den som min egen.

Vi har ju en tavla som heter "Projekt" just för att projekttrådarna skall hamna där, men nog tycker jag att man bör separera de olika projekten från varann, definitivt.
Jag tar dock som alltid gärna emot synpunkter och överväger dem även om jag inte inför de förändringar jag anser vara till det sämre.
Bor i by utanför Piteå.

• Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 ... 12  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • OM FORUMET - Information, feedback klagomål och beröm! »
  • Nya ATVForum.se, Information, feedback, klagomål eller beröm! »
  • Ämne: atvforum.se, trender och framtid

Online just nu.

126 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 153. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Thony: Citera
    Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️

19 april 2022 kl. 12:53:47
  • Bora: Hej har en pgo x rider äldre där kablarna lossade från CDi fem stycken vet någon hu dom sitter sv/röd ,röd,grå,blå,blå/gul tacksam för hjälp
    10 april 2022 kl. 17:31:46
  • Fredrikth: Hallå! Lyckades dra på mig en liten specialare, yamaha raptor med en r1 motor på :D haft lite strul med förgasarna och nu vill den inte gå alls.. motorn dör om man nuddar gas. (Okunnig som fan) någon som vet vad det kan bero på?
    31 mars 2022 kl. 03:15:45
  • Högdahl: Hmm kolla ebay inom EU eller googla typ " Yamaha parts EU" men vet ej om det skiljer mycket i pris
    9 mars 2022 kl. 16:07:03
  • pellle87: Finns det nån bra EU sida för oem yamaha delar? eller måste man gå via yamaha center?
    26 februari 2022 kl. 16:44:46
  • Bamsefarsan: Jag vill köpa en begagnad can-am outlander xmr 1000r , har du en du vill sälja? joakim.nyholm@icloud.com
    25 februari 2022 kl. 21:39:43
  • Mrhandsome: Är det nån som har en cdi box till en Kawasaki kvf 400 2001 isåfall mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 januari 2022 kl. 17:34:50
  • Emil88: Någon som hade kunnat hjälpa mig?
    25 januari 2022 kl. 16:45:11
  • Högdahl: Du har en symbol där du kan bifoga bilder i
    24 januari 2022 kl. 20:05:37
  • DunderBrass: Hur fasen lägger man upp bilder i sin tråd? Använder mobil.
    24 januari 2022 kl. 01:18:21
  • Mrhandsome: Ifall ni har någon defekt fyrhjuling kan ni mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    15 januari 2022 kl. 17:17:53
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu mvh Hugo
    15 januari 2022 kl. 10:13:28
  • stroma: Hej! är det någon som åker access 450 här?
    14 januari 2022 kl. 10:48:05
  • sklir: hej ska byta växellådsolja på hisun 500 vart tömmer man och fyller på ???
    9 januari 2022 kl. 11:46:07
  • matte711: Goes 520
    29 december 2021 kl. 19:46:46
  • Jupiter: Här va de livat. 😁
    11 november 2021 kl. 20:08:55
  • Larsa570: POLARIS 570 FRÅN 2018
    6 november 2021 kl. 12:03:34
  • Tobbe85a: Servo
    3 oktober 2021 kl. 16:22:53
  • vretstorpsbo: Hej Jag har ett suzuki 250 projekt som behöver delar. Någon som vet om det finns någon atv - skrot ? Det är bl a en gaffel till bakre kardanknut som saknas. Till att börja med.... En verkstadshandbok vore också bra!
    30 september 2021 kl. 15:34:47
  • Vippen: Hej! Jag har en 125cc fyrhjuling som går på högsta varv när jag startar den.. måste ha choken helt öppen för att få igång den, kan inte göra något för att få ner varvandet.. har testat vrida på bränsle/luft skruven men inget händer, det är en trottelförgasare. Snälla hjälp då jag vill få den att gå bra innan vintern, mvh Ville
    29 september 2021 kl. 01:00:52
  • Limme: Tjena ja va ute å körde min fyrhjuling och sen så stanna den av den böööuuhhh sen dog den och ja kolla så ja int råka he på killswitchen men de va de ej och sen kolla ja om den hade nå gnista och nej det hade den ej ja ha kolla cdin och den får ström till den 13volt och sen kolla ja spolen och de ja gjorde va att ja satt röd på spolens fäste asså coilen och satt den svarta där kabeln gå in ti spolen där den svartvita å den gröna som är fast lödad i en liten pinne och då visa multin 0.1 ti 0.2. Äre statorn som ä trasig?
    27 september 2021 kl. 20:53:24
  • Limme: Hallå
    27 september 2021 kl. 20:50:38
  • vretstorpsbo: Fungerar sök-funktionen här? jag får bara gamla saker som svar
    26 september 2021 kl. 08:07:35
  • SMC 700 Jumbo: obegripligt fel!!! SMC 700 Jumbo 2014 går fint i motorn i friläge. När kör framåt eller bakåt så bluddrar och baktänder motorn vid ca 3000-4000 varv. Det obegripliga är att motorn går fint i friläge och vid körning bludder och smällar.
    27 augusti 2021 kl. 07:37:14
  • hugoh0707: hej! någon som vet vem som äger crossbanan i blidsberg eller kan få reda på, den vart nedstängd för nåt orange var en riktigt rolig bana att  köra och umgås på spenderade mång timmar där när jag var mindre, det blev nedstängt för folk körde med för stora crossar så banan blev dålig skulle vart roligt att fixa iordning den igen och så barnen och tonåringar kan ha kul där och  köra cross på bana istället än på tomten,grusvägar, alltså över allt vore kul för då kommer vi även minska barn som är ute och kör olagligt med sina crossar eller fiddys elr fyrhjulingar så dem har nån stans att köra:)
    21 augusti 2021 kl. 01:03:30
  • Hydro: Eller ja... rullar och rullar.....
    11 augusti 2021 kl. 18:47:54
  • Hydro: Och här rullar allt som vanligt se jag.
    8 augusti 2021 kl. 19:41:05
  • Tridentv2: Var hittar man reservdelar till tgb. Verkar omöjligt
    1 augusti 2021 kl. 07:14:18
  • 95oktan: Oj glöm.
    19 juli 2021 kl. 15:06:26
  • 95oktan: Dess nyckel
    19 juli 2021 kl. 15:06:12
  • TGBKNUTTEN: Någon som har samma problem som jag, kan köra men står den still och avstängd ca 5-10 min startar den inte..
    29 maj 2021 kl. 02:00:54
  • mattiasenstrom: Hej ! Har en Yamaha BigBear 350 från 90-91 nångång. Behöver byta packboxen på diffen bak. Är det någon som har gjort de eller vet hur stort ingrepp det handlar om?
    17 maj 2021 kl. 12:54:59
  • Jocke1972: Skyler
    13 maj 2021 kl. 01:46:41
  • Olle123: Can am renegade x 800r år 09 snart 500mil mc reg. Värt att köpa? Hur länge håller de?
    30 april 2021 kl. 23:32:58
  • Knasluva: Söker info om vad man ska ha för svänghjulsavdragare till en Loncin 70cc
    19 april 2021 kl. 21:38:06
  • kallekrut: Om jag köper en ny förgasare hur vet jag då ifall jag behöver byta cyldern
    15 april 2021 kl. 14:58:10
  • kallekrut: Någon här som är riktigt duktig på förgasare
    15 april 2021 kl. 14:46:21
  • kallekrut: Någon här som är riktigt duktig
    15 april 2021 kl. 14:46:01
  • Sigge1234567: Hej jag söker en atv 250 begangnad för runt 10k. Har någon ett bra tips?
    22 mars 2021 kl. 17:04:17
  • Quadguy123: Hej söker nämligen en vöggreggad fyrhjuling någon som har ?
    17 mars 2021 kl. 01:24:03
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd
  • SMF 2.0.18 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder
    SimplePortal 2.3.7 © 2008-2022, SimplePortal | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info