Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Lite hjälp ang Dinli 450  (läst 1272 gånger)

Utloggad Stoolpe

Lite hjälp ang Dinli 450
« skrivet: 23 januari 2014 kl. 13:17:19 »
Tänkte att ni som sitter på lite erfarenhet kunde få hjälpa mig lite med min Dinli 450

1. Behöver alltid använda choken för att få igång den första gången, när den väl är varm behövs det ej. Måste alltid försöka 4-5 gånger innan den startar med.

2. Nu när det är kallt ute så svarar den inte direkt på gasen, händer inget när man drar på förrän kanske en halv sekund/sekund senare.

3. Och nu när det är kallt ute så vill den inte stå på tomgång utan den dör direkt om man tex stannar vid stoppljus.

Alla svar med bra info, är bra svar :) 
Dinli 450 -06 x2

Utloggad Krigar Kaj

SV: Lite hjälp ang Dinli 450
« Svar #1 skrivet: 23 januari 2014 kl. 13:33:50 »
Hur är förgasargummit? Sprickor? Kanske tar in tjuvluft eller nått annat skoj ;)
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad Dany

SV: Lite hjälp ang Dinli 450
« Svar #2 skrivet: 23 januari 2014 kl. 14:13:07 »

2. Nu när det är kallt ute så svarar den inte direkt på gasen, händer inget när man drar på förrän kanske en halv sekund/sekund senare. - Kanske behöver bestycka upp nu när det är kallare? Kör du originalsystem, luftfilter? Vilken bestyckning har du idag?
LTZ 400 (2007) - såld
Dinli 450- såld
Adly 300 Crossroad- såld
PGO X-rider 150- såld
Lifan 150- såld

Utloggad Pelle_jkpg

SV: Lite hjälp ang Dinli 450
« Svar #3 skrivet: 23 januari 2014 kl. 14:14:44 »
När kollade du ventilspelet senast?
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad toyboy

SV: Lite hjälp ang Dinli 450
« Svar #4 skrivet: 23 januari 2014 kl. 15:14:52 »
hur står din blandskruv? skruva ut den kan hjälpa en del. sen som dany skrev, vad är det för bestyckning?
Dinli 450!

Utloggad Stoolpe

SV: Lite hjälp ang Dinli 450
« Svar #5 skrivet: 23 januari 2014 kl. 16:35:42 »
Ska kika på förgasargummit! Vad gör det om den tjuvar?

Har annan ljuddämpare, kör med 180 högfarten och orginal på låg/choke och så har jag Unifilter!

Kommer ej ihåg vad jag har blandskruven på, och den ställer jag in när den har blivit varm?
Dinli 450 -06 x2

Utloggad Stoolpe

SV: Lite hjälp ang Dinli 450
« Svar #6 skrivet: 23 januari 2014 kl. 16:40:29 »
Och angående ventilspelet så ska det ha gjorts för ca 200 mil sedan, har ingen aning hur man gör så då måste jag lämna iväg den på service så får bli det till sist tror jag :)
« Senast ändrad: 23 januari 2014 kl. 18:02:36 av Stoolpe »
Dinli 450 -06 x2

Utloggad Utopiazz

SV: Lite hjälp ang Dinli 450
« Svar #7 skrivet: 24 januari 2014 kl. 12:40:13 »
Ska kika på förgasargummit! Vad gör det om den tjuvar?

Motorn får i så fall för mycket luft och för lite med bränsle.
----------------------------------------------------
Dinli 450
Honda NT700VA

Utloggad Stoolpe

SV: Lite hjälp ang Dinli 450
« Svar #8 skrivet: 30 april 2014 kl. 14:03:57 »
Har fått rätt på maskinen så att jag ej behöver choken och den startar oftast direkt nu.

Men någon som har tips ang. tomgången?

Nu vill den inte stanna en sekund på tomgång, har skruvat på både tomgångs och bränsleskruven, ingenting hjälper. Kollade även om där va skit i förgasaren idag men den såg ren och fin ut!

Förra sommaren fungerade den bra, kunde stå på tomgång länge utan att den dog. Så varför har det blivit så nu..

Har funderat på byta lågfartsmunstycke kan det hjälpa?
Dinli 450 -06 x2

 


Online just nu.

170 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
zyxclaes
Flest online idag: 173. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme