Jag såg inget i texten om nya lagar?Förbjud traktor-reg så är ju problemet löst tydligen Lite roligt att det är lägre krav för full effekt än de strypta vägmaskinerna.
Sista grejen om politik.Där har du fel, min herre.Båda mina föräldrar blir förbannade när jag försöker disskutera politik med dom när de tex kommer upp något på nyheterna.Ingen bryr sig alls.Det är tur att jag har min kära farmor att dela åsikter med!
Finns det verkligen något parti som uttalat tar avstånd från hårdare säkerhetskrav på presumtivt dödliga fordon?...
– Mer än 6 av 10 förarare i dödsolyckor med fyrhjuling var alkoholpåverkade.– Medelvärdet för alkoholhalten bland de alko- holpåverkade var ca 2,0 promille.– Huvudskador står för mer än hälften av de dödliga skadorna.Så om folk inte använde fyrhjulingen som bya-moppe när man ska ut och dricka öl. Och såg till att ha ordentlig hjälm+ryggskydd. Så hade man nog sluppit många av de påhitten som jag tror kommer komma inom de närmaste åren.
Precis. Du har helt rätt. Förutom båt verkar fyrhjuling vara det enda fordonsslag där merparten tycker det är okej att köra på fyllan.