Just can-am kan du slänga in hos japanerna beträffande kvalitet.
Och vad jag vet är det inte bara ett par bessewissers som får skriva här utan alla
Tråden spårade nästan ur direkt som P-J, K-K och H-M satte tangenterna i den.Det enda tips jag kan bidra med är att en välskött Dinli 450 kan vara ett bra alternativ, iaf så länge man sköter oljebyten och infettning av lager/leder regelbundet.Jag kör mycket min Dinli och då rullar milen fort iväg. För min del betyder mycket att det blir drygt 100 mil i månaden året om. Många kör inte ens 100 mil på en sommar.Visst har jag fått byta lite delar men om jag kört Raptor hade jag nog fått byta en del delar också. Kanske inte samma delar men det sliter att köra. Ska du pendla och kör motor/landsväg så se till att skaffa riktiga landsvägsdäck och en drevning som gör att inte motorn tokvarvar i 110 km/h. Körställningen är viktig vid pendling och Dinlin sitter man rätt bra på även om jag (178 cm lång) tycker avståndet mellan sadel och fotpinnar är för kort. Kunde gärna vara 3-5 cm högre sadel (ska höja min i sommar) så att man inte behöver sitta med benen exakt 90 grader
Om det finns en ängel i denna tråd som skulle kunna ge lite fakta på följande skulle jag bli grovt belåten!Min kunskap är ju knapp, och det är som en djungel att tyda hur läget ligger till egentligen...Dessa märken:DinliAccessYamahaSuzukiSMCHondaShineraySkulle någon kunna skriva vilket land respektiva märke är från, och lite snabb fakta om det exempelvis är skit eller om det funkar.Jag kommer INTE att flyga med atv:n, den är till för att åka till och från jobb, polare, fotbollsplan o.s.v.
Nu ska jag ut å åka på min kinesiska dinli en sväng. Tja
Ja visst är det det bitterpelle, vad har du för att alltid klanka på mig eller dinli och framför allt tala om att just min blåste en ventil? Vad har det med alla andra dinlis att göra?Om du nu känner dig hotad på ngt vis av att dinli med fkera maskiner kanske inte är så dåliga som du vill påstå så ta då ut det på någon annan.Att maskiner går sönder oavsett märke är ingen hemlighet förutom för dig pelle!Skillnaden är bara att laga en dinli är jäkligt mkt billigare än att laga vissa andra märken!Nu hoppas jag du kommer ihåg att du frågat om jag haft en ca när jag skrev i en annan tråd precis som om jag inte hade där att göra? Så pelle? Vad är igentligen dina erfarenheter av dinli 450 dirt/street? Förutom att du hatar allt som har med det märket att göra! Vad tjänar du på allt detta tjafsande?Ps, att min maskin fick ventilhäng berodde på mig, den gick för snålt helt enkelt! Så släpp det nu!Kramens dag i dag så kram på dig pelle och alla andra