Detta forum är ju som en hop av dagisungar, det är ju försjutton vi yngre som uppför oss bäst här jag har växt ifrån detta och skiter i vad ni säger är dåligt på tex cf. Ja jag är involverad i märkestjafs ibland, men ärligt talat... jag skiter i det igentligen. det är ganska kul och se hur vuxna människor kan bete sig som svin online men irl skulle de flesta aldrig bete sig så som de gör här!Sen kan jag tycka att som ni nu kallar er "märkes ägare"^^ upphöjer er (anklagar ingen!) som några sorts gudar här på forumet. Ni kan allt och vet allt och alla som är nöjd med sin kinesmaskin ska smutskastas!?ska alla börja smutskasta varandra för att vi äger en kina pryl? minst 95% av all elektronik vi har i hemmet är gjort i kina, kastar vi skit på varandra för det? NEJ!Om man är nöjd med sin cf vfr kan man inte få vara det? Bara för att ni inte värderar dem högt kanske andra tycker dem är helt ok! Och i det här fallet så gick ett hjullager sönder, ja då flockas alla och ska dra igång världens tjafs om vilken idiot man är för att man har köpt en cf! Alla triggar varandra.... så lägg ner!Jag är nöjd med min fyrhjuling, den har inte krånglat och jag skiter helt fullständigt vad ni tycker.men jag upphöjer inte den som att vara den bästa atvn! jag säger bara att jag är nöjd, men då ska man ju alltid idiotförklaras.... nu är det dags att ni också växer upp. mvh// den yngre generationen som kan uppföra oss
Jag har eller har haft varken CF eller CA så egentligen borde jag inte bry mig men jag tycker att det är så tråkigt att så fort någon med en "lågprismaskin" får problem (litet eller stort) så dyker det nästan alltid upp kommentarer som att XYZ är en skitmaskin, kass kvalitet etc. Istället för att försöka "såga" så kan vi istället försöka "hjälpa" varandra. Om alla försökte att tänka en gång till på vad just dina kommentarer tillför ämnet innan du klickar på "Posta" knappen så tror jag att stämningen skulle bli betydligt bättre och den som skapat tråden kanske till och med kan få hjälp att lösa sitt problem.
som jag skrivit npn gång tidigare: man ska kunna hjälpa INTE stjälpa folk på forumet. Visst det finns nog dom som har haft otur med sina cf maskiner men för det behöver man ju inte kalla dom för dödsfällor. Det finns nog många som är nöjda med sin cf också bla jag som ska hämta ut en beställd 800 på lördag. Man kan tala om på ett smidigare sätt kanske om dom fel och brister man haft på sin maskin. Om det inte blir bättre stämmning här på forumet snart så överväger jag nog att dra mig ur härifrån, vilket är synd men men.....
:sunny:Grattis till nya maskin Hoppas du blir lika nöjd som mig.
Tar till mig då jag kallade maskinen en dödsfälla. Jag VET att det är svårt att vara missnöjd med en maskin man inte har hämtat ut än.Självklart är man glad om man ska köpa en flåders ny ATV... Men sen då? Den kan ju vara klanderfri eller tvärtemot. Nu är detta en dålig liknelse, men bonden som köpte grisen i säcken var ju nöjd till han öppnade säcken och såg vad det var!Historian förtäljer inte om han blev glad eller inte (vem vet?) men ordspråket används ju oftast när man blir missnöjd.Kolla era bultar. trodde bara prylar utvändigt behövde dras åt Och som SnuttisPelle säger: det bör sitta någon slags låsning där så att saker som detta inte ska hända!
Hjulbult och centrumbult är ju inte direkt samma sak kan jag då tycka. Centrumbulten ska man aldrig behöva bry sig om om det inte ska repas något, men hjulbultar är ju nästan oundvikligt.Bilverkstäder drar 99% av gångerna hjulbultarna för hårt kan också tilläggas Dock är det bättre än att hjulet rullarom en kan man tycka Kolla gärna dina (lika bra att kolla så att det är rätt NM om du ändå river) och berätta sedan Mycket bra!
Följden blir att man tappar hjulet oavsett centrumbult eller hjulmuttrar men låter konstigt om dom inte har låssprint?Jag lovar att kontrolera detta vid tillfälle(Oftas dras bultar för hårt och dom sträcks och går av lättare)Då det är lätt att ordna själv men Jag ska kolla vid tillfäle.Tack för Fakta
ser ut så här...
Ungefär som på min BMW som också behöver ett nytt hjullager