Egentligen borde man väl hålla käft, men det har jag aldrig varit särskilt bra på.Såg att du hade en frågetråd om strypningar, avdrag på gården, besiktning osv...Jag känner inte till hur det är med UTV, men det borde ju finnas traktorreggade sådana, när det ju finns traktorreggade fyrhjulingar.Då har du full effekt, lätt att dra av på gården, rätt att köra på allmän väg men inget besiktningskrav.De får väl dock bara köras i 40 eller nåt, men......Gällande handlare så har du ju RG motor i Helsingborg gällande Yamaha och Börjessons i Alingsås gällande Arctic Cat, Can-Am mm.Polaris som har klart störst utbud utav UTV:er har säkert även de återförsäljare i din närhet, kolla deras hemsida!Och slå dem allihop sen en signal, för nog borde det ju finnas traktor-UTV:er! Förresten borde ju Bike i Trollhättan/Göteborg också kunna fixa maskin... från tex Yamaha.
Mmm... men eftersom man inte besiktigar så behöver man ju inte ha den spärren monterad heeela tiden... Men visst, vad ett försäkringsbolag skulle säga vid en eventuell olycka vet ju iofs ingen...Det är ju lite som att köpta raketer till nyårsfirandet i den lokala järnaffären... och skriva det som SPIK.Det får man inte heller, men...
Gam-Sukkis hade ju manuella lådor, de spärras nog på ett annat sätt än dagens CVT-maskiner.Vet ju som sagt inte ens om det finns traktor-utv:er utan ville mest bara ge en idé att kolla upp... de jag känner som har traktorreggade ATV:er (Polatis och Arctic Cat) har fått sina spärrar plockade av återförsäljarna.För ingen kör i 40.Det finns traktor utv,en risk är ju försäkringen vid ev krockmed annat fordon eller person.Frågan är hur trafik försäkringen funkar då?.Det oroar mig lite.