Mitt tips låt bli kina om du inte gillar garantiärenden och fara fram och tillbaka med maskin.Ägde en i ett år, aldrig mera säger jag bara.
Det dräller av sådana trådar, här är några:http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=49607.0http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=49491.0http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=49641.0http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=49020.0
Det är ju sånt här som gör en mörkrädd, visst att det finns garantier men ändå hur kul är det med massa strul.Sen blir det ju i sista ända massa extrakostnader, antar att de knappast kommer hem och hämtar/levererar den när den är trasig/lagad utan att man själv får köra dit lämna/hämta den.Inga stora kostnader men ändå något som jag skulle tycka var jäkligt irriterande.Nä vete sjutton om man vågar chansa, att ha en maskin strular det vet jag inte om jag har tålamod till!Sen tycker jag att det skiljer för lite i pris, en Cf kostar (med plog) strax under 50 och en Can am (också med plog) kan man köpa för runt 60.Jag är ju inte den som är mest insatt i alla märken här men antar att man får en bättre maskin om man köper en Can am än en Cf.Sen så självklart så spelar Can am inte i samma liga som t.ex en Honda men var köper man en ny Honda med samma utrustning fördom pengarna.
Min Cf 500 har aldrig gått sönder, trotts vansinneshopp och andra skojigheter som kommit i vår väg.dock kör vi mest grusväg och skogsstigar.
Har den gått 50 mil än?
Snart 100!
O du milde!
Fast då har bara hasplasten gått åt skogen, bakbromsen legat på, bensinen kokar, vakuum i tanken, draget lossnat samt att frikopplingen på vinchen inte funkar.Annars helt felfri! inte pajjat en enda gång!
Imponerande! Det är verkligen INTE värt 10k extra för en Polaris eller Can-am.