Sen tror jag att man är farligt ute om man tror att man kan köpa en maskin som inte krånglar alls.Alla kan krånglar, även helt nya, men självklart så finns det de som krånglar mer och de som krånglar mindre.
Jag tror efter att ha läst det mesta här om tex CF Moto att det handlar väldigt mycket om hur man använder fyrhjulingar hur de 'håller'. Vissa maskiner kanske inte tål så hårda tag som de borde göra, därför man ser så mycket både positivt och negativt om 'kina' maskiner. Folk använder dom olika. Sen tror jag dessa utvecklats en del senaste åren , en CF från 2013 är TROLIGEN bättre byggd än en från 2008.
jag rekommenderar starkt en märkesmaskin, Yamaha Honda osv.jag har haft en kinamaskin , goes 520. tycker inte den var i klass med märkes 450-500cc.Strul mest hela tiden. efter 50 mil var dämparna slut, diffen paj och främre variatorn hann lossna och gå sönder. Plus lite småfel
Låter som den suzukin jag köpte fast listället motorhaveri ,variatorras mm och den hade gått totalt 300 mil, så den var ingen bra reklam för märkesmaskinerna heller.Så det finns nitlotter bland både märkesmaskinerna och kineserna tyvärr lite fler kanske hos kineserna men dom finns hos bägge sidorna.
Det är ju sånt här som gör en mörkrädd, visst att det finns garantier men ändå hur kul är det med massa strul.Sen blir det ju i sista ända massa extrakostnader, antar att de knappast kommer hem och hämtar/levererar den när den är trasig/lagad utan att man själv får köra dit lämna/hämta den.Inga stora kostnader men ändå något som jag skulle tycka var jäkligt irriterande.Nä vete sjutton om man vågar chansa, att ha en maskin strular det vet jag inte om jag har tålamod till!Sen tycker jag att det skiljer för lite i pris, en Cf kostar (med plog) strax under 50 och en Can am (också med plog) kan man köpa för runt 60.Jag är ju inte den som är mest insatt i alla märken här men antar att man får en bättre maskin om man köper en Can am än en Cf.Sen så självklart så spelar Can am inte i samma liga som t.ex en Honda men var köper man en ny Honda med samma utrustning fördom pengarna.