400:an verkar att ha kommit ny -13 så den är inte så gammal Tänkte i första han på märket som för mig är relativt okänt.
Tror arctic cat 400 är samma maskin som kymco mxu400, ingen dum maskin men en taiwanmaskin. Sen är väl inte dom amerikanska maskinerna kända för absolut toppkvalitet, där är nog japanerna bättre oftast.
En dum fråga, hur vet man att en beg. maskin är väl servad, finns det någon form av service eller dylikt för dessa.
Så här i efter hand skulle jag tagit den till mina kusiners mc verkstad för fullständig genomgång innan köp....
Men hur går det till om man ska köpa på annons, kanske 10 mil hemifrån? Ska man be att få låna maskinen ett par dagar , och sen komma och lämna tillbaka den? Tror inte många säljare accepterar det
Nope det skulle inte fungera det är en av riskerna med att köpa begagnat tyvärr.Så där får man vara väldigt noga när man köper den lyssna , provköra och titta väldigt noga , tyvärr så går man på minor ändå.Jag tyckte jag var väldigt noga lyssnade hur motorn gick , provade den, tittade efter oljeläckage men varningssignalen jag missade var den nya oljan som var i motorn och att den var väldigt tjock. När den hade gått ett tag hemma och motorn började bli varm kom missljuden som var början på .......Jag köpte min genom en firma så det hade kanske gått men tyvärr så försökte jag aldrig och det kostade mig mellan 30-40 tusen