Jaha då ska vi se.. köpte mig en 700 efi idag Måste säga att jag är överrraskad över kvalitetskänslan och mjukheten i motorn för de pengarna de kostar idag. under 60 papp med plog känns helt okej.Vet någon vart strypning etc sitter på dessa?MvhPontus
Vet ej vart den sitter på en 700:a Men rekomenderar dig att inte röra strypningen förrän första servicen är gjord.Vid första servicen ställs ventilerna in och ta bort strypningen innan kan göra skada
Vad jag har märkt så ställer inte en jäkel ventilerna på service "om det låter bra", dvs de kollar inte ens spelet... :/Är det strypningar i en terrängreggad, och isåfall varför?
Det är väl ingen maskin som mår bra av att gå strypt, så jag hade då plockat strypningen direkt. Men ett tips kan vara att kolla med din åf vad dom tycker, så du slipper gnäll därifrån. Och så kan dom nog berätta hur du stryper av den på bästa sätt.Och är den terrängreggad ska dom ju inte vara strypta alls, men antar det gäller en vägreggad maskin.
Frågade min åf och de hade redan tagit bort de mesta av strypningar, ev kunde det finnas något i avgassystemet typ kvar sa de...Har googlat och letat prylar till denna modell men verkar ju inte finnas någonting till dessa.. Har ni något tips?Mvh
Visst tusan ..Den strypningen på vägreggade den glömmer jag alltid bort Ber om ursäkt för det ....trodde det var den vanliga där gasen ofta är spärrad så man inte kan varva ur
En terrängreggad ska ju inte vara strypt nånstans, man ska ju kunna varva ur ända upp till varvstoppet.På mindre Linhai 260-300 så är det inga strypningar förutom att cdi-boxen har nedflyttat varvstopp med ca 1000 varv. På min maskin satt det en kabel på baksidan som stack ut, den kunde man klippa så fick man originalstoppet igen. Dock lär man ha nedförsbacke och hemlängtan för att nå det.