ursäkta? vart kommer din fakta ifrån? källa? nä tänkte väl det
Om du kan läsa så var det ett frågetetecken efter det jag skrev, alltså inte ett påstående att det var så. Rotex har en massa märken, Ski-Doo, Lynx, Sea-Doo och Can-am, till och med flygmotorer. Man säljer alltså motorer även till många andra tillverkare, precis som inom bilindustrin, Saab hade t ex Opelmotorer.
Rotax är mig veterligen ett fristående motor-tillverkarbolag? Sen vem det i sin tur ägs av kan jag inte svara på.
Vad vet DU om det? Jävla pajas, kom med fakta innan du skriver nått.
Varför vara så otrevlig eller har du också precis kommit i målbrottet?Och nu till verkligheten: www.bombardier.com Fyrhjulingar är inte deras huvudämne, men de lyckas ganska bra Var kom informationen om Rotax i CF ifrån
Vadå också, vilka syftar du på då?
The Zhejiang CFMOTO Power Co., Ltd. has been developing high-end product for over 20 years and is a leader in the powersports industry in China.
Många gånger kan information lämnas fast i form utav en fråga, så gör jag ibland och många med mig.Att Rotax är en motortillverkare som säljer sina motorer är ju inget konstigt alls eftersom de ju inte tillverkar fordon, bara motorer.Av märkerna du räknar upp är flertalet ägda av just Bombardier (eller ja, BRP) så att de köper sina motorer där är ingen slump, för vad jag vet så ägs Rotax fortfarande av BRP.Motorerna finns på gocarts och i flygplan och bland motorcyklar.Aprilia har tex varit många cyklar med Rotax liksom flera av BMW:s mindre modeller.Även Buell har nog någon med Rotax (annars mest HD ju).Oavsett så bör man hålla sig till fakta och låta bli gissningar, särskilt eftersom just detta ämne är extremt infekterat med skitsnack från alla läger.Påståenden förklädda till frågor bör man alltså undvika så till vida man inte har bra på fötterna med fakta. Den enda egentliga likheten CF-moto och Can-Am har är väl att de båda börjar på bokstaven C.
Var är ribban satt då Men det är iofs. i Kina.Jag jagar inte bråk, det var ju trots allt inte jag som klistrade in texten här