120w, 22" bred och 12000 lumen, beställd och tillverkad i samma land som resten av maskinen Nja, det gick rätt bra att kapa ut faktiskt. Gjorde en mall på halva delen av "huven" och sen spegelvände jag bara den mallen för att få ut hela längden. Kapade med ett rakt fintandat blad på inte allt för hög hastighet med sticksågen. På bilden nedan så ser du mallen jag använde, dock en bild från när jag kapade plexirutan
Tänkte köpa en billig skiva på biltema och öva på. kanske duger som halvruta. Antar att en sådan ruta inte är så reptålig. 1200 x 800mm http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-26207/Åh fan.. ja jag har beställt en liknade ramp plus fyra 10w som jag tänkt ha bakåt. Men hur tänker du göra med ljusen bakåt, Bara kopplad på en vippbrytare eller koppla in dom så dom tänds när du lägger i backen? Fan vad cool den blev med bandsatsen då!
Kastar väl upp några bilder jag också. Testade först med 4mm plexiruta men den behöver ju såklart bockas för att bli stabil, den blev även lite väl hög. Har nu sågat till en 4mm aluminiumplåt istället som jag ska fästa en lite lägre plexiruta i. Fick även hem bandsatsen för någon dag sen, får se om jag orkar provmontera den i morgon
Just ja, tog även bort makaronen (ändröret), blev mycket goare ljud
haha makaronen! du fimpade bara den med en vinkelslip då?
Nä den sitter med 3 insexskruvar
Hade varit kul mer en lite mer utförlig åsikt om era inköp Intressant maskin till ett vettigt pris verkar det ju vara.Men vad tycker ni själva?