Tänkte kolla upp detta
Alltså garanti som garanti. Det kvittar ju om Honda åsele eller biketradelämnar den. Ska en ett gasspjäll justeras på garantin så ska ju både biketrade och en hondaåf kunna fixa det.Annars skulle väl biketrade sälja utan garanti...? Hoppas priserna sjunker. Inte bara lantbrukare som åker atv nowadays!
Vad är skillnaden egentligen då?Går en vara sönder av tex fabrikationsfel så är det ju ett garantiärende. Upp till försäljaren att lösa.Man får ju fan 2 års garanti om man köper en stavmixer för 99 liksom Jag köper hellre av ÅF. Men inte för 20 lax mer.
Jag köpte en honda 500fa av biketrade 2011jag resonerar att en fyrhjuling är ett verktyg. nu har jag kört med den nästan varje dag och har aldrig bytt olja eller servat något den står ute året om och startar alltid direkt. jag har aldrig laddat batteriet. nu har den nog gått cirka 350milJag kan inte tänka mig att man måste ställa ventiler och sånt på en kvalitetsmotor innan 500mil eller 500timmar.Har sett att många servat för tusentals kronor innan skiten äns har gått 50timmar. Självklart har jag ingen garanti. fast hade jag köpt den på honda sverige och servat så att garantin gällde så hade samma fyrhjuling varit c.a 50000 dyrare i dag med samma mil. Tror nog att jag ska lyxa tilldet med att byta olja. det blir nog biltema mc olja för c.a 90krlitern .då har jag haft en service kostnad med c.a 1kr milen. obs alla tänker olika....