hur kommer det sig att min gick fan så bättre med det systemet måste vara att jag monterade rätt jag fick ut mer kraft helt enkeltläcker den vid gren röret då får man sämre kraft så jag håller inte med att det är sämre att köra med det systemet bara för att nån inte kan montera grejerna och det som tillhör de e min åsikt iallafall har 2 st polare som jag monterat på med och samma sak där mer kraft så det duger dom är nöjda som fan
Sirspamalot: du klankar rätt bra på rjwc.Iochmed att du gör det tycker jag att du ska förklara vad du har gjort och vad som blir fel. Kanske vad som behöver köpas till för att den ska gå bra.Tills dess blir det lite okonstruktiv gnällkritik tyvärr.
Bra inlägg!Nu är det ju alltid så att för att få mer effekt med ett avgas lär man ge den mer soppa. Det är bara en ren bonus om atvn har ett någorlunda modern sprut som ger mer sås när det behövs. Eller att dom går fett (polaris). Detta gäller ju även om man byter till ett luftfilter med mer flöde tex.Ge den mer sås så blir det nog skillnad:)
Alltså den gamla versionen av x8:a gick för fett, och gick bra med helsystem.Den nya versionen av ECU som farsgubben har går antagligen för snålt med helsystem.