cf x8 ligger jävligt nära can am de e bara det att can am ägare kan inte erkänna det för att dom har kastat ut så mycket pengar för samma skit hehehhe jag är helnöjd med min och ja jag har provat en can am med
Har man ett batteri som är helt slut och måste igång kan man testa ett par saker för att ge det lite mer tid.Ställ det uppochned. (Det är inte ovanligt det är blyet i cellerna som lossnar och lägger sig på botten vilket resulterar i kortslutning)
Så att rulla med maskinen emellanåt är ett bra sätt att hålla batteriet i bra skick?
Nära i vad?Effekt? Kvalitet? Ljud?Vet ingen här inne som ångrat sitt can-am köp förutom Cosy. Och med tanke på priset är ju förväntningarna höga.Eller tänker jag fel?Dagen jag ser en CF hydroplana över en vik. Vara 90% under leran, åka bakhjul. DÅ kan jag tänka min att dra en liknelse.Nu finns inte mer än att CF är en kopia och låter likvärdigt. Ungefär lika likt som en Ford escort och en Volvo 740.
Haha vilket skämt. Testa du en can-am ds 90 eller ?
Plogar man inte mycket så ska man inte behöva underhållsladda. Men puttrar man runt på näst intill tomgång en timma och vinschen jobbar 1-2ggr i minuten kan ni nog räkna ut vad som krävs Noob: Finns alltid kontinuerlig ström i närheten, i Polarisen var det inte många cm bort från 12v uttaget.Å 12v uttagsadaptern handlade man ju samtidigt som första Ctek laddaren (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Intresserad av denna 'modd' på min CF 500 , dvs koppla så att 12 v uttag har ström permanent, av flera anledningar. Hur går man tillväga då rent praktiskt, dra en extrakabel från något som redan har 12 v permanent? det är väl bara vinchen i så fall jag kan tänka på och den är ju i alla fall i närheten. eller dra en ny pluskabel ända från batteriet/startrelät med separat säkring? Ska man fimpa den gamla pluskabeln från tändlåset? Ursäkta om frågorna är dumma, vet ju i princip hur det ska göras men vill dubbelkolla så det blir rätt. ska köra Ctek laddare på den samt viss ledbelysning utan att ha motorn igång ibland..