Jag har en polaris sportsman 800 twin efi 06.. dubbla pipor! som sagt skulle aldrig byta tillbaka till orginal! grymmare prestanda å ett jävla rallybils ljud,,,
Det vore inte mer än rätt att rjwc själv svarade på kritiken Avgasbandage försökte jag ha på min. Myrmark och lera sliter tyvärr sönder skiten. Tvättar ej med högtryck.
Har en helt annan uppfattning om Robin.Men vissa kanske tror att bara byta ljuddämpare ska göra att man kan åka bakhjul.Så är inte fallet.Mer luftflöde kräver mer bränsle.Hittar man en balans på detta kan man mycket väl hämta säkert 10% effekt ökning.Men som nån tidigare nämnde är det mest ljudet som gör att man upplever det går fortare.Säger bara gud välsigne Autotune!
Ja, det är ju rätt naivt och tro att man kan få 20% mer hästar med en annan plåtburk EFTER motorn. Varför byggs de då inte med dessa från början?
Hade tänkt att montera daj, programmerbar cdi box och effektsystem men de kanske bara är att slänga pengarna i sjön då?
Jag personligen skulle lägga de extra pengarna på att gå upp ett eller ett par steg i maskin och/eller märke.