Är lite knäckt faktiskt, Var ute på en tur skogen idag med mina grannar som har varsin flång ny artic cat mudpro 1000!!!! Upplägget var att dom som två nya atv ägare/åkare skulle få en guidad tur av mig som anser mig mer el mindre bäst i dalarna på att kötta atv i skog å mark. Pang Boom Attack sa det på en raksträcka å min maskin tappa driften. Panik stanna givetvis omedelbart fick en av katterna i arselet dessutom . Det jag antar hände var att drivremmen gick åt pipan,,, kan tillägga jag var stående på en sten en halvtimma före med alla hjul i luften! Så då till min fråga ,,, min sportsman har bara gått 162 mil så är det vanligt remmen går åt helvete? å är det svårt att byta den? å har läst någonstans att man kan byta variatorvikter å få bättre effekt på samma gång,sant el falskt? ...... Ja jag vet det är en jävla massa frågor,,, men jag är givetvis grymt tacksam för svar..! mvh Anders
Dolda hinder exakt haha .... Rev isär idag å reka förödelsen,,, var lite nojig då det var första gången. Men det såg kanonfint ut allting, Så nu har jag tvättat å polerat variatorskivorna å imorgon åker nya remmen på! min har gått 160 på grus å i lerhål å myr! arbetar endast med sånt .. På sin höjd lite ploga i vinter då jag fick en plog med när jag köpte den! Ren å skär leksak måste jag säga... Nån som vet hur man förlänger livslängden på remmen? el är det byta var 100 mil som polaris säger? om man ska slippa stå i ett surhål å börja grina utan drift,,,