Sådär, första turen på några mil avklarad idag.Jag satt en brytare på kabeln till hastighetsmätaren igår, så jag kör full servo verkan hela tiden nu vintertid och till sommarn ändrar jag bara med en knapp till hastighetsberoende. Servon funkar nu även så fort maskinen är igång.Måste säga att jag är nöjd med servon än så länge. Visst hade den kunnat vara lite starkare när man har band på och kör i djupsnö (50+cm), men det är en jäkla skillnad mot utan. Efter leden går det skit lätt att styra, är inga som helst problem att sitta och köra med en hand, vilket var tufft förut utan servon.Glappar lite i styrningen men har två dåliga styrleder vilket man märker av mer nu med servon, skall byta dessa och se om det slutar.Några strömproblem verkar jag inte heller ha. Körde nu ikväll med halvlyse samt poden tänd, en ledlampa baktill och handtagsvärmare utan problem.
Brytaren var en bra lösning, det ska snarast fixas " glappet " är något man får leva med, jag lurar på ett par extrastag för att " ta upp " den första rörelsen.
Jo, har min under den lilla plasten som sitter nedanför poden så jag kan komma åt den utan att lossa några skruvar samt att den sitter rätt skyddat och ej synligt. Vart är de det glappar? Är det i själva motorn eller? Svårt att se för mig när styrleden glappar så mycket.
Det är internspel i servots axel, helt normalt vad jag förstår. Angående brytare vi pratat om, jag klippte den blå kabeln, inte fan fick jag någon servoverkan vid stillastående