Nej du kommer inte bli nöjd.Köp en äldre honda/ suki / polaris
Dom som ägt en då? Får inte dom dela med sig av sin erfarenhet?
Har köpt en begagnad Suzuki och det var mitt sämsta och dyraste köp jag gjort i mitt liv.tror jag på en 6 månaders period hade fördelningen 85 % verkstad 15% körning.Mitt val står mellan Cfmoto allroad 500 , terralander 600 , Linhai 700 efi samt Polaris sportsman 570.Har provkört dom andra utom allroaden så det var därför jag ville veta vad ägarna eller dom som ägt tycker om den
Hur har du kommit fram till just dom där modellerna? Finns ju tex billigare modeller av polaris, och cf 500 är ju en gammal modell så sista skriket verkar ju inte vara ett krav.Ska du inte ha vägreggat så tycker jag inte det finns någon anledning alls att titta på(eller köpa) kinesiska maskiner. 2014 årsmodellerna kommer ju, och då kan det ju finnas lite erbjudanden med bättre priser på "äldre" maskiner. 4-500cc märkesmaskin borde väl räcka riktigt långt, helst om du nu är van med linhai 260.
Anledningen till att jag valt ut dessa 3 märken är väldigt bra återförsäljare, det finns andra som har märkesmaskiner men vet knappt vad dom gör för dom är vana med lantbruksmaskiner, behandlar kunder som störande objekt mm.Sedan ligger det en del provkörningar bakom fick faktiskt möjligheten att testa en av återförsäljarnas privata Terralander 600 i min skog med min vagn.
Bra ÅF är nog så viktigt.