Aha, nä då kan du väl fylla på.
Ja ni kanske har rätt. Kanske ska titta på någon maskin som gått någon hundring eller två. För att känna vad det är man vill ha efter det. Och inte tappa "rulla ut från fabriken -peng".Varför byta efter 2år? Jag vet att jag kommer vilja ha en större maskin sedan. Så spara undan lite under de åren och köpa något dyrare antar jag. Kanske till och med byter märke, som förmodligen är dyrare. CF verkar vara en bra nybörjarmaskin, men verkar också vara ett lotteri sins emellan. Ja vägreggad ska det vara, högt andrahandsvärde på vägreggad. Därför finns inga vettiga begagnade enligt mig. Jag är tyvärr kräsen när det gäller mil och har svårt att lita på folk att de servas ordentligt
Om du redan nu vet att du vill ha större maskin, då kommer du ju inte åka runt och vara nöjd i två år... Förmodligen kommer du vara nöjd i två veckor medans allt känns nytt. Du kan hitta en vägreggad can-am 800 kring 50-60, då får du en snabb och busig maskin som är ljusår roligare än cf 500. Och känns det läskigt med begagnat? Väg det emot att köpa en maskin du vet att du inte blir nöjd med... Jag köpte min 800a, till cf pris pga många mil (2600). Detta var 2010 tror jag. Har inte ångrat att jag inte tog en cf500, snarare tvärtom varje gång man varit ute och kört.
70k mer? Dom finns beg från 70-80k.Att den har sämre prestanda tror jag inte på.
Varför köpa nytt?0.3sek snabbare 0-60 har nog ingen större skillnad i skogen. Men hur kommer Z8 må med 30"?Hur stora hjul är det original? 25? Var det inte nån som pajade sin knut häromdagen?Så att polaris grejor håller sämre än cf köper jag inte och cf har inte direkt några billiga reservdelar.Polaris RZR är makalösa att ta sig fram i terräng.