Can-am 500 är ca 85kPolaris 500 75k?Så skillnaden är inte 110000 (på helt olika maskiner)Utan ca 20-30k på en likvärdig men betydligt mer utrustad. (Servo mm.)
traktorreggad då? för vägreggade tas ju hk-spärren iaf. bort på. så då kan man ju ta bort fartspärren på en traktor-reggad lika bra!!?Traktor slipper man skatta, besiktiga samt Myyycket billigare försäkring + andrahansvärdet lär vara bra mycket högre än en vägreggad iomd. att de finns så få.När jag pratar traktorreggade så pratar jag om de dyrare märkena, vet inget om reggformerna på CF
Jaha, trodde traktorreg och terrängreg var samma sak. Det där får jag kolla upp. Men vet inte om det gynnar mig, vill inte åka olagligt i 70. Hkspärr på vägreggad tar inte långtid att fixa. Dessutom märks det inte på allmänväg. Ska mycket till för att uppmärksammas
Men du snackade om körning på 50 väg, det torde ju passa en traktor med "maxfart" på 40 bra!!? Sen om det bara är att kapa en kabel för att få fyll hastighet vet jag inte. Isf. är det ju bara sätta en knapp
halvsyntet! ska de va jaso?
Kvoten syntet/mineral står aldrig, det heter bara DEL-syntet.Så just ordet/namnet "halvsyntet" lär du aldrig finna på någon förpackning.Det räcker väl i teorin att ta ett fat mineralolja och släppa ner en droppe syntet i detta... och VIPS så har man delsyntetisk olja!Som sagt, delsyntet.Om den skall vara för våtkoppling i en CF känner jag inte till.
Du tänker så. Jovisst, så skrev jag iofs. Men jag bor relativt centralt och större delar är 50väg och en hel del 70väg. Så får nog bli vägreggad för att slippa titta bakåt hela tiden. Men traktorregg, man lär sig något nytt hela tiden.
Ett oljabyte innebär väl över två liter hoppas jag... så varför bara en halvliter?Skall det fyllas på så mycket så vore ju verkligen ett byte på sin plats.Sen värsta och värsta....... snarare det ENDA som kan hända är att om maskinen du har faktiskt är utrustad med våtkoppling så lär du få bogsera din hjuling, för den lär inte flytta sig... kopplingen kommer slira.Biltema har bilolja och mc-olja... och du valde tvunget bilolja, tros att du har en mc-reggad fyrhjuling... varför?Nu har ju inte regformen som sådan med saken, men det är ju en hint.Det går att köra en maskin med torrkoppling på jaso-olja... men inte tvärtom.Aja, berätta hur det går.Jag kör bilolja i min mc eftersom den oljan smörjer bättre, men den har torrkoppling, vilket är minst sagt ovanligt generellt.Bland ATV:er med CVT är det lite blandat.