Du skriver ju själv nedlåtande? Är en CF 800 en "småmaskin" jämfört med vad? Är det så jävla konstigt att det blir så när det bara är på Cf forumet som man ständigt går och skriver för att kasta skit? Ser inga inlägg där Yamahaägare går in på Can-am osv och kastar skit?
Hörru Herr Taggarna utåt, ALLA fyrhjulingar är småmaskiner jämfört med tex bilar, bussar, flygplan, traktorer. Det jag avsåg med småmaskiner är att de brukar ha en cylinder med en kolv i. En mackapär blandar luft och bensin som åker in i cylindern där ett tändstift tänder eld på gasen. Du fattar.De felsökningsmetoder man har på fyrhjulingar, gräsklippare, röjsågar, mopeder, motorcyklar osv är generellt rätt lika. Om man däremot tittar mot bilar, och i synnerhet lite mordernare bilar är det rätt annorlunda.Men jag ber så hemst om ursäkt för att jag kunde misstolkas. Jag ville förena och försonas, men likt jesus avrättas jag.Kram?
Jag är supernöjd med min Goes är ju Cf förutom plasten, den är modifierad snart överallt och går Precis som min gamla CA 650.Skillnaden är att den är mindre utsatt för stöld, försäkringen är billigare, jag mår mindre dåligt när jag moddar den och jag har pengar över!Jag har byggt bilar i flera år och vet att när dom börjar bli förfina och dyra så vill man inte använda dom på samma sätt, nä köp CF och ha kul!
Imponerande!Specificera gärna på vad du gjort för att få 65hk istället för ~35?Jätte gärna med en prislista
Nu vet inte jag, men jag antar att han med turbo på sin 500 har mätt hästarna på hjulet eftersom det känns som en enklare metod än att demontera halva maskinen för att sen sätta motorn i en bänk. Can Am liksom alla andra tillverkare brukar skriva antal hästar i motorn, sen brukar det ju komma fram i tester att tillverkarens siffror inte stämmer så bra med verkligheten.Men även jag är rätt intresserad av vad det är för modifieringar.
...och så var snurran igång igen. Undrar vilka som lyckas bli bannade detta varv.Jag köper snart en cf så jag får veta vad detta handlar om.LÅS OCH STÄNG TRÅDEN!