Ja 280 kmb iår och 150 ifjol x 450 = tillräckligt mycket - 100k för vedmaskin, ved och en fyrhjuling
Felet uppkommer när ni ger köpråd till vuxna utan att de vuxna faktiskt vet att det är 14-16-åringar som ger råden.Ni har inte alls samma förutsättningar som vuxna, ej heller samma prioriteringar eller värderingar.Skogsbonnens "förklaring" gällande ekonomin bevisade ju detta med råge, fast det är nog tveksamt om han ens noterade själv hur allt slirade.Han räknade med att han tjänade 200 000:- på sitt vedexempel, och det kanske han gjorde.Men då är det sponsrat av föräldrarna....eller vilka som nu var skogsägare.Som vuxen anställd kanske man tjänat 25000:- på det jobbet.Sen är det skatt, kvar är då 18000:-Sen kommer hyra, mat, el, vatten, avlopp, mm, mm och då kanske det är 5000:- kvar.Där är liksom skillnaden, han fick 200 000:- och en vuxen anställd skulle fått 5000:- för samma jobb.Tro fan det blir olika åsikter om saker då!Notera nu att detta var ett räkneexempel.Äger man skogen själv, köper ATV:n på gården osv så är det andra förutsättningar.Men 200 000:- är det aldrig frågan om ändå på denna vedmängd....och flertalet av oss här är INTE skogsägare.Utan i bästa fall bara anställda.Dessutom med massa tråkiga utgifter, typ mat och sånt. Nu är jag inte intresserad av att tjafsa mer om detta, ni får visa era föräldrar denna tråd om ni vill få saken mer utredd.
Vi unga som får en fyrhjuling får massa skit här på forumet.Men på ett crossforum klankar inte de vuxna ner på de yngre för att pappa betalar deras crossåkande!Och crossåkandet kostar garanterat jävligt mycket mer.Varför kan ni inte bara vara glada får våran skull? Jag hatar bollsporter och sådan skit.Att köra fyrhjuling i skogen älskar jag. Det finns inget bättre. Ändå fast skogsbonne har köpt sin egen maskin omyndig så klagar ni på honom.Hur vi yngre än gör så blir de ju då fel?
Kanske SÄRSKILT när ju ingen av er varken har eller ens har haft CF.