Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Avesta timmervagn  (lĂ€st 3786 gĂ„nger)

Utloggad Max650xt

Avesta timmervagn
« skrivet: 19 oktober 2013 kl. 15:48:54 »
NÄgon som annvÀnder Avestavagnen
Har sjÀlv Avesta 3,4 +Can am Outlander max xt 650
Men jag tycker att kultrycket verkar vara högt fjÀdringen trycks ihop ca 6cm vid hopkoppling mÀtt med högsta innspÀnning med org stötdÀmpfjÀdrar
TillÄtet kultryck med obromsat slÀp Àr 59 kg
Har inte mÀtt trycket Ànnu men tippar att det ligger för högt
Hur har ni löst det med fjÀdringen ?
Can am Max 650 xt -13
Maxxis Bighorn 25"
Avesta 3,4 Timmervagn

Utloggad skogsbonne

SV: Avesta timmervagn
« Svar #1 skrivet: 19 oktober 2013 kl. 18:27:11 »
har 4.2 h till grizzly 700 och trycket Àr inga problem med original fjÀdrar i hÄrdaste lÀget och nÀr man lastar sÄ lastar man sÄ det blir bra. Det dÀr med 59 kg Àr inget att bry sig om fÄr om man kör med kÀrra sÄ Àr den aldrig under 59 kg om du inte lastar fel sÄ den blir baktung
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13


Avestavagnen 4.2 H

Can-am Renegade 1000 xxc -15 sÄld
Yamaha Grizzly 700 Eps -11 sÄld
Sprint 150 cc kina skit sÄld
Yamaha Raptor 700 - 07 sÄld
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 04 sÄld
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10 sÄld
Polaris outlaw 500 -06 sÄld
Yamaha Raptor 700 -08 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 07 sÄld
Yamaha Grizzly 350 -08 sÄld
Massey ferguson 400(arctic cat) sÄld - 07

Utloggad Max650xt

SV: Avesta timmervagn
« Svar #2 skrivet: 19 oktober 2013 kl. 20:05:29 »
Har bestÀllt hÄrdaste orginal fjÀdrarna sÄ vi fÄr se om det blir bÀttre med markfrigÄngen
Tror nya Ms 38 har bÀttre kultryck med sin stÀllbara boggi men den Àr betydligare dyrare
Can am Max 650 xt -13
Maxxis Bighorn 25"
Avesta 3,4 Timmervagn

Utloggad skogsbonne

SV: Avesta timmervagn
« Svar #3 skrivet: 19 oktober 2013 kl. 20:08:40 »
fortfarande tung utan lass för kranen vÀger en hel del
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13


Avestavagnen 4.2 H

Can-am Renegade 1000 xxc -15 sÄld
Yamaha Grizzly 700 Eps -11 sÄld
Sprint 150 cc kina skit sÄld
Yamaha Raptor 700 - 07 sÄld
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 04 sÄld
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10 sÄld
Polaris outlaw 500 -06 sÄld
Yamaha Raptor 700 -08 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 07 sÄld
Yamaha Grizzly 350 -08 sÄld
Massey ferguson 400(arctic cat) sÄld - 07

Utloggad Max650xt

SV: Avesta timmervagn
« Svar #4 skrivet: 19 oktober 2013 kl. 20:27:47 »
Har inte hunnit köra sÄ mycket med vagnen
Hur har du löst med fÀsten för sÄg och kombidunk + hÄllare för timmersaxen Àr ju inte sÄ mycket plats kvar
Can am Max 650 xt -13
Maxxis Bighorn 25"
Avesta 3,4 Timmervagn

Utloggad skogsbonne

SV: Avesta timmervagn
« Svar #5 skrivet: 19 oktober 2013 kl. 20:48:39 »
har en liten trÀ lÄda pÄ högerbak som det fÄr plats i utan en mm marginal...
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13


Avestavagnen 4.2 H

Can-am Renegade 1000 xxc -15 sÄld
Yamaha Grizzly 700 Eps -11 sÄld
Sprint 150 cc kina skit sÄld
Yamaha Raptor 700 - 07 sÄld
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 04 sÄld
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10 sÄld
Polaris outlaw 500 -06 sÄld
Yamaha Raptor 700 -08 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 07 sÄld
Yamaha Grizzly 350 -08 sÄld
Massey ferguson 400(arctic cat) sÄld - 07

Utloggad gizmosMG

SV: Avesta timmervagn
« Svar #6 skrivet: 3 november 2013 kl. 21:28:24 »
Jag kör med Avesta MS48 + Suzuki 750XP, dĂ„ kultrycket blir ca 100kg vid tomt lass sĂ„ anvĂ€nder jag Avestas stag för att lĂ„sa fjĂ€dringen fast jag har Öhlings förstĂ€rka fjĂ€drar pĂ„ 60newton. Ska bestĂ€lla Ă€nnu starkare fjĂ€drar inom kort, pĂ„ 80newton. Tidigare nĂ€r jag hade en Avesta 4.2 vagn sĂ„ hade jag Ă€ven dĂ„ Avestas stag för fjĂ€dringen.
Suzuki 750XP Pro Edition 2011, Monster hjul, Avesta Skogsvagn MS48, Warn Provantage kit med el-vridning
Ponsse Buffalo King 2010

Utloggad Cummins

SV: Avesta timmervagn
« Svar #7 skrivet: 3 november 2013 kl. 22:15:54 »
Kan rek dom hÀr http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?lcid=1053&nid=731855&t=info

Funkar inte lÀnken sÄ sök pÄ MellanlÀgg till stötdÀmparfjÀder.
Är ni osĂ€ker sĂ„ kan jag mĂ€ta mellan varje hack sĂ„ vet ni om det passar, dĂ„ jag har liggandes.
Ltr 450 Egen design Ny besiktad dÀ ni.

Utloggad Max650xt

SV: Avesta timmervagn
« Svar #8 skrivet: 4 november 2013 kl. 17:44:48 »
GizmosMg
Blir det inte sÀmre att ta sig fram med stum fjÀdring bak
Är det avestavagnen som sĂ€ljer stagen  pris?
« Senast Ă€ndrad: 4 november 2013 kl. 17:47:14 av Max650xt »
Can am Max 650 xt -13
Maxxis Bighorn 25"
Avesta 3,4 Timmervagn

Utloggad gizmosMG

SV: Avesta timmervagn
« Svar #9 skrivet: 5 november 2013 kl. 21:30:18 »
nej, det funkar bra. AnvÀnder vagnen dagligen i jobbet. Kolla med fredrik pÄ avestavagnen, tror deras stag kostar ca 1200kr.
Suzuki 750XP Pro Edition 2011, Monster hjul, Avesta Skogsvagn MS48, Warn Provantage kit med el-vridning
Ponsse Buffalo King 2010

 


Online just nu.

173 gÀster, 2 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Slider, Jonesy,
Flest online idag: 186. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme