Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Kvalite på muttrarna?  (läst 1854 gånger)

Utloggad Emil^

Kvalite på muttrarna?
« skrivet: 16 oktober 2013 kl. 20:26:55 »
Titt som tätt så går gängorna, speciellt i dem där fastsvetsade muttrarna vilket blir ett h*lvete när man åker på att först skära loss dem å sen ta fram svetsen å svetsa dit en ny.

Senast idag. Skulle känna lite med ringnyckeln på skruvarna till plogfästet, så dem satt fast ordentligt.
Och lite löst satt dem, så jag drog tills jag inte orkade längre med pek å långfingret, så känner jag hur det börjar gå tomt.

Bort med hela fästet å fram med rondellen å bort med muttern, var ju lika bra å byta ut den andra också så jag gjorde det när jag ändå höll på.

Svetsa dit muttern, skruva tillbaka fästet och då kände jag nu på ett annat ställe hur det börja gå tomt  :banghead:

Bort med fästet igen, och fram med rondell å skära veck den muttern också.

Kvaliten på skruvarna var ju bättre på min kinamaskin jag hade innan min 400a  :dntknow:

Brp snålar ju in på dem viktigaste sakerna  :(veryangry):





Utloggad CrozOver

SV: Kvalite på muttrarna?
« Svar #1 skrivet: 16 oktober 2013 kl. 20:31:00 »
Du drar ju dom för hårt?
Man måste ha lite känsla..

Utloggad Emil^

SV: Kvalite på muttrarna?
« Svar #2 skrivet: 16 oktober 2013 kl. 20:36:06 »
Ääh känsla, vafasen nog ska man kunna dra så skruvarna sitter fast åtminstone.

Utloggad Pv544

SV: Kvalite på muttrarna?
« Svar #3 skrivet: 16 oktober 2013 kl. 20:37:22 »
Har du inte dragit åt för hårt från början då? Eller om det inte är rätt monterat.

Vad är det för storlek, m8 el m10?
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad CrozOver

SV: Kvalite på muttrarna?
« Svar #4 skrivet: 16 oktober 2013 kl. 20:39:21 »
Ääh känsla, vafasen nog ska man kunna dra så skruvarna sitter fast åtminstone.
Men om du använder en sån här skruvgrej med förlängd arm så blir du starkare än du tror, men jag ska inte säga för mycket. Jag har ingen koll på hur kvalitén är på CA

Utloggad Emil^

SV: Kvalite på muttrarna?
« Svar #5 skrivet: 16 oktober 2013 kl. 20:41:01 »
Har du inte dragit åt för hårt från början då? Eller om det inte är rätt monterat.

Vad är det för storlek, m8 el m10?

M6 och M8 var det som gick.

Utloggad Emil^

SV: Kvalite på muttrarna?
« Svar #6 skrivet: 16 oktober 2013 kl. 20:41:30 »
Men om du använder en sån här skruvgrej med förlängd arm så blir du starkare än du tror, men jag ska inte säga för mycket. Jag har ingen koll på hur kvalitén är på CA

Använde ett litet spärrskaft som man drog med fingrarna, och hylsan direkt på den.

Utloggad CrozOver

SV: Kvalite på muttrarna?
« Svar #7 skrivet: 16 oktober 2013 kl. 20:43:59 »
Då får jag väl ta tillbaka det jah sa..
Byt upp dig till en Honda 680  :sunny:

Utloggad Emil^

SV: Kvalite på muttrarna?
« Svar #8 skrivet: 16 oktober 2013 kl. 20:45:43 »
Då får jag väl ta tillbaka det jah sa..
Byt upp dig till en Honda 680  :sunny:

Can am motor på en yamaha grizzly ram, då tror jag man skapat den perfekta hjulingen   O0

Utloggad Pv544

SV: Kvalite på muttrarna?
« Svar #9 skrivet: 16 oktober 2013 kl. 20:51:48 »
M6 var väl inte till plogfästet hoppas jag?
Front eller mittfäste? Warngrejer?

Med tanke på dina tidigare bedrifter inom plogning så misstänker jag att grejerna fått smaka en del.
Är grejerna raka och sitter som dom ska så är ju ett m8 skruvförband rätt starkt.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Lowest

SV: Kvalite på muttrarna?
« Svar #10 skrivet: 16 oktober 2013 kl. 20:58:15 »
Muttrarna som sitter svetsade under är nog skit på alla maskiner.
På min gammla Kawa så är alla borta för länge sen dom lossnade direkt så det är nog lika på dom flesta maskiner.
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad StefanN

SV: Kvalite på muttrarna?
« Svar #11 skrivet: 16 oktober 2013 kl. 20:58:54 »
Plogfästpunkten på Polarisen är också underdim. men jag fuska och tog en 25mm bred järnbit gänga ett hål och böjde sedan biten 90 grader några centometer ovan det gängade hålet, så det vart lättare att hålla i "muttern" när den stoppas i "ramen"
Polaris XP delar säljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka där -> www.satvf.se

 


Online just nu.

157 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Högdahl, Pentti,
Flest online idag: 173. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme