Det som Kan hända på dessa motorer är att kamdrevet kan vridas då det inte är ngn krysskil.De är bara pressade på axeln.Ett mkt vanligt fel som kan inträffa om man försöker bogsera igång maskinen Då vevdrevet blir så starkt i förhållande till kamdrevet.Min tanke var att när vattent trängde in så blir det tvärstopp med följd att drevet kanske vridit sig.
Ett mkt vanligt fel som kan inträffa om man försöker bogsera igång maskinen Då vevdrevet blir så starkt i förhållande till kamdrevet.
Nu hänger jag inte med Hur skulle en bogsering kunna få dreven på kamaxlarna att flytta på sig? Oavsett om man bogserar eller vrider runt motorn med startmotorn (eller för hand) så drivs kedjan på samma sätt och kamaxlarna kan ju bara drivas runt med kedjan.
Hej, Jag har haft dom funderingarna också, kan mkt väl vara så men jag trodde det satt någon form av kil där?. Om nu är så, hur tar man reda på positioneringen av kamaxeln i förhållande till drevet? eller är det bara att köpa nytt som gäller?, vet ju inte vilken det är av dom 2 heller...? krångel krångel krångel..... Skit schysst av er att "bolla" idéer.....Lägger upp en bild så vi "snackar" om samma saker.Mvh/Erik
När motorn ibland motjuckar som det kan göra på en högkompad motor så är ju inte startmotorn lika stark som ifall du bogserar