Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?  (läst 7340 gånger)

Utloggad Dar'Xol

Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?
« skrivet: 5 oktober 2013 kl. 22:12:14 »
Jag åker Arctic ! Som synes ! Om folk gör inlägg om Arctic och slår ner på det märket...okej ...Men, skriver NÅN något negativt om en Can-Am, så har du en getingsvärm av ren ilska mot dig? Varför? Har kamrater som kör CA och själva tycker det är helt "off" på alla forum....Vad är problemet med CA ägare?  :hmmm:
« Senast ändrad: 8 oktober 2013 kl. 14:03:18 av Dar'Xol »
Arctic Cat Mud Pro 700 LTD -13, full armor, 2"s höjning, kylaruppflyttning, Arctic Cat 3000 fram, warn 2500 bak, LED-belysning, handskydd o värmare m.m...
Arctic Cat F1100SP Turbo RR SplitPaint -13 Arctic Cat BearCat 570 XT -12
Dodge Durango SLT Magnum 5.9l -99 33" Mudders, höjd 5"  m.m..
Audi A6 2.6 Avant Quattro -97
Audi A6 2.4 Quattro -08
Arctic Cat M800 SP -12 (bortbytt)
Arctic Cat 650 H1 -08 (bortbytt)
Quinqgi Classic 2wd, 200cc -08 (såld

Utloggad CrozOver

SV: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?
« Svar #1 skrivet: 5 oktober 2013 kl. 22:13:33 »
Du verkar inte ha alla hästar hemma  :hmmm:

Utloggad Wärmland

SV: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?
« Svar #2 skrivet: 5 oktober 2013 kl. 22:20:26 »
Har:
Can-am 500cc -13
Can-am 400cc -13
Can-am 400cc -07
Kazuma 50cc -12
Suzuki Lt50 -9?


Haft:
Polaris Big Boss 6x6 350cc -92
Suzuki LT250cc -93
Xing Fu 150cc -03
Suzuki LT50cc -96
Suzuki Lt50cc -94

Utloggad Hydro

SV: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?
« Svar #3 skrivet: 5 oktober 2013 kl. 22:28:23 »
Can-Am gör trevliga maskiner.

Ungefär lite som BMW...
De gör trevliga grejer.
Deras fanboys älskar dem och anser att inget är bättre i hela världen.
Det är självklart fel.
(Audi finns ju)

Vissa är bra på något, andra är bättre på annat... så enkelt är det.
Även med CA.

CA är bla duktiga på att tillverka busmaskiner och många av dess förare/ägare älskar dem av hela sin själ, och ibland kanske någon har överseende med något på sin älskling... dock inget att bråka om.

Grogga gärna, men släpp tangentbordet.
  ()p
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad WroomL

SV: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?
« Svar #4 skrivet: 5 oktober 2013 kl. 22:28:38 »
Du verkar inte ha alla hästar hemma  :hmmm:

 ()p  +1

Utloggad Sme-oscar

SV: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?
« Svar #5 skrivet: 5 oktober 2013 kl. 23:04:30 »
Ingen gillar väll när någon snackar skit om ett märke man själv håller kärt

Utloggad Hydro

SV: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?
« Svar #6 skrivet: 5 oktober 2013 kl. 23:10:48 »
Är man saklig så snackar man ju iofs inte skit.

Personligen tar jag inte alls illa upp om något klagar på att Grizzlyn är slö, att variatorn är lite "gummibandsbetonad", att soppaförbrukningen är löjligt hög i för hållande till effekten man får ut, att hjulbasen ibland kan vara aningen kort, att styret ser störtlöjligt ut eller att förvaringsfacken är nästan obefintliga.

Varför skulle man ta illa upp för det...?
Allt detta är ju sant.
 

När jag åkte Renegade så blev jag alltid lika förbannad när folk klagade över att den inte hade delad bakaxel, för den hade den visst!
Och det har dem än.
Visst, inte med dubbla a-armar... men delad är den lik förbannat.
Fortfarande.
Så visst är det väl även så att vissa gillar att hacka på CA... av nån anledning.
Och blir det då mothugg så är det ju självklart ännu roligare att hacka.
 
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Sme-oscar

SV: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?
« Svar #7 skrivet: 5 oktober 2013 kl. 23:19:29 »
Är man saklig så snackar man ju iofs inte skit.

Personligen tar jag inte alls illa upp om något klagar på att Grizzlyn är slö, att variatorn är lite "gummibandsbetonad", att soppaförbrukningen är löjligt hög i för hållande till effekten man får ut, att hjulbasen ibland kan vara aningen kort, att styret ser störtlöjligt ut eller att förvaringsfacken är nästan obefintliga.

Varför skulle man ta illa upp för det...?
Allt detta är ju sant.
 

När jag åkte Renegade så blev jag alltid lika förbannad när folk klagade över att den inte hade delad bakaxel, för den hade den visst!
Och det har dem än.
Visst, inte med dubbla a-armar... men delad är den lik förbannat.
Fortfarande.
Så visst är det väl även så att vissa gillar att hacka på CA... av nån anledning.
Och blir det då mothugg så är det ju självklart ännu roligare att hacka.

 ()p

Utloggad mys pappan

SV: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?
« Svar #8 skrivet: 6 oktober 2013 kl. 02:47:33 »
Och vad vill du ha ut av den här tråden  :hmmm:

Yamaha kodiak 99 (The best a man can get)
Can-am outlander 1000cc Max (för riktiga män)
Loncin 110cc Kinaskitet

Utloggad Sme-oscar

SV: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?
« Svar #9 skrivet: 6 oktober 2013 kl. 06:03:43 »
Det enda måste väll vara bekräftelse  :dntknow:

Utloggad Pelle_jkpg

SV: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?
« Svar #10 skrivet: 6 oktober 2013 kl. 08:18:56 »
Du har inte inte startat en diskussion med en CF ägare hör jag ju ;)

Ne skämt åt sidan.
Har man betalat 150k + för en maskin vore det ju lustigt om man inte intalat sig själv det är en bra maskin.

Att jag har talat negativt om arctic cat (då enbart 1000cc) är för jag vet flertalet med motorras och de står mer på verkstad än hemma.
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Norrhyttan

SV: Can-Am-ägare, varför så otroligt stingsliga?
« Svar #11 skrivet: 6 oktober 2013 kl. 08:35:25 »
Relevant fråga, tycker jag.
Många, men långt från alla, Can-Am-ägare är löjligt fanatiska. Lite som HD- eller Scania-folk...

I mina ögon finns inte den perfekta produkten. Jag gillar min Can-Am för att den är relativt körglad, men är nykter nog för att se andra märkens fördelar och min maskins nackdelar också.

  Can-Am Outlander 800XT   :   Arctic Cat 700 LTD

 


Online just nu.

171 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
UFR, Honda-Robban, Hisun utv, DaLu, skogsvarelse,
Flest online idag: 204. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    Idag kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    Idag kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme