Och varför finns det så få begagnade plogar att köpa - varannan atv tycks ju säljas med plogpaket och det borde väl inte vara så många som plogar?
Har både kört med Kina och icke Kina plog.Kina plogen var dyrare och mycket tyngre.Men inget större fel på den, fungerade fint men väldigt jobbig att få på och av och ställa undan den pga vikten.
Om du ska köra utan kedjor eller dugg så är ju lite vikt bara bra
Kör med varken kedjor eller dubb, mycket vikt fram Föredrar den lättare plogen.Kina plogen följde med Kina skiten så den slipper jag
Hur bra fäste man har när plogen är upplyft spelar ju mindre roll......och när den är mot marken har man ju ingen nytta av dess vikt för maskinens fästes skull.Tror du mig inte så kom gärna och häng på min plog på din maskin.Den väger ett ton utan lyften, OJ vilket grepp man skulle få med den påmonterad! Att ökad maskinvikt hjälper stämmer helt klart, men då måste det ju vara vikt som hjulen bär upp.Inte vikt som ligger an marken.... den vikten bromsar ju snarare. Med mitt Holmsblad i backen kan jag garantera att ingen hjuling rör sig en endaste centimeter.
Plogen går alldeles ypperligt att använda.Men inte på en liten fyrhjuling.Det var ett exempel för att du skulle förstå tankemissen, men är tveksam till om det gick fram iaf... men spela roll... TS inser nog.
Jag kan bara svara för mig själv, men jag säljer inte saker bara för att jag inte använder det för stunden. bra å ha en plog om någon av snöslungorna går sönder. + sälja saker är bara jobbigt...