Och där slutar projektet. Rasad växellåda.
Ska du ge upp nu?Bara riva isär och titta Det kan ju inte bli värre än det är
Orkar ärligt talat inte riva ner växellådan på en grusfylld backe med riktigt kass jävla ljus varken nå bra verktyg eller lust. Ska den gå att rulla med växel i? För det för den inte nu
Skruva loss motorn och ta med den i på pojkrummet, så har du både ljus och värme!
Blev det nått knas när du var ute och körde? Jag brände fast min koppling, då låg den ju i hela tiden. Ganska lätt gjort på dom här motorerna.[/Hej! var ute och körde lite på gårdsplanen å det gick perfekt, stängde av den för att öppna garage porten, skulle sedan backa in den, så la i backväxel å gasa men hände inget... Så trodde variator remmen hade gått av, men de hade den inte.. Kände på kopplingen men den satt inte fast(kopplingen har bara rullat max 3mil) skulle rulla in den man då va den stum, Gick att rulla sedan när ja la i friläge. Efter en stund gick ja ut igen å veva runt lite med växelspaken för att känna om växeln verkligen gick i, Sen prova ja och rulla den med växeln i igen å då funka det att rulla! men har inte provkört en eftersom det är glapp i någon kontakt så den vill inte gå på startmotorn, ska försöka imorgon! Ber om ursäkt för ev felstavningar!
Skumt! Kanske är nått med länkaget som du skrev tidigare. Provade du att bromsa när du skulle starta? Den vill väl ha broms när man har växel i, verkar ju som den ligger i hela tiden på nått vis.
visst är det... Rullar din med växel i när den inte är igång?Yes jag testade och trycka in bromsarna
Den borde väl rulla tycker jag, men kan inte svära på att jag testat... Men jag tänkte om du kanske fått i två växlar samtidigt