Modifierin e inga problem dock vet jag inget om dämparen är den godkänd vid besiktning
Om du ändå kan tänka dig att modda en ny dämpare, varför då inte göra en quiet core till biltemadämparen? Sen kanske det bästa är en ny dämpare, men dom verkar ju inte växa på träd till din maskin.
Problemet med tema-dämaren är ,för få, för små hål med för grovt rör... ev bristfällig dämpull till det...ska du få den genom besiktningen kan det va en ide att..-borra ur nitarna som håller ihop dämpen.Borra flera, större hål i perfröret..Se till att dämpullen är välpackad.. Kläm till perfröret en bit på mitten i skruvstädet till lite lagom innerdiameter så du begränsar flödet genom.obs, detta axelererar gaserna så se till att du har mycket perf efter som kan ta hand om pulserna... Komplettera med böjd rörstump längst bak, eller tesilar, (en inåt å en bakåt) å se vad som händer... tänk logiskt och prova dig fram :-) Du har inget att förlora..mvh Dev
Det är orginalsystemet till Racing Edt och jag tror inte du kommer igenom besiktningen med det tyvärr då den är sjukt högljudd och av pinsamt dålig kvalitet.min hoj ska besiktas första gången nästa år och jag kommer montera dit den vanliga wildcat ljuddämparen då för att vara helt säker.EDIT: beror väl också på vilket humör besiktningsgubben är på om han godkänner eller inte, jag vet iaf att min kommer INTE gå igenom då den är olidligt högljudd
Men om det är originalsystemet, hur kan det då inte vara besiktningsgodkänt? Jag får försöka bygga någon liten insats till dämpen så den inte blir så högljudd.