Aha... Man lär sig nåt nytt varje dag... Men är måtten i instruktionsboken med eller utan belastning då?//Brådhis
Nu har jag c:a 1,5-2,0 cm vid belastning och c:a 3,0 cm obelastad och det får duga. Har kört ~7 mil nu ikväll och det verkar iaf fungera. För att återgå till trådens ursprungliga fråga kan jag nu med 90% säkerhet säga att jag hittat felet. Ljudet kommer från den undre av dom två rullarna vid kedjan. Antar att det är nå´n form av löprulle helt enkelt. Vid snabb koll är iaf själva fästet svetsat i ramen, men jag antar att man kan få loss själva rullen på nå´t vis och att den går att köpa löst? Eller?//Brådhis
Hittade rullen som reservdel hos ATV-huset så nu är en så´n beställd...//Brådhis
Rullen sitter med en låsring som kan vara svår att få grepp om eftersom den sitter under maskinen och oftast skitigt från kedjan.
btw så finns den även från B-tema 82-333http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Reservdelar/Kedjor/Kedjerulle-82333/
Där ser man! Och rejält mycket billigare också... 34,90 mot 181:- hos ATV-huset... Är du säker på att det är exakt samma mått osv?//Brådhis