Skillnaden mellan Arctic, Suzuki och Yamaha har ju varit att Arcticen har fullt 'remtryck' redan vid 2km/h, suzukin 5km/h och Yamaha 8km/h. På 2014 års Grizzly har de tydligen åtgärdat det och har nu likadant som suzukin. Oljebadkopplingen på Arcticen slirar inte lika länge med andra ord.
Ursäkta offtopicen.Vet du vid vilken hastighet can am har fullt remtryck?
ja de va ju rätt intressant, vars kan man läsa mer om det?i morrn ska jag hämta ut min variatorskiva som e moddad av coop45 så det blir mkt intressant kommer montera highlifter fjäder i sekundären samt lättare vikter i primären och den omgjorda skivan., men jag kommer inte byta fjädrarna i slungkopplingen.. men kanske senare vid service.
Nå... berätta, hur funkar Coop-variatorn? Skillnad mot orginal? Har du även shims eller kör du utan?
skruvade i en arctic cat 700-07:a och det är suzuki oljefilter på den står made in japan på kylarslangarna och motorn ser likadan ut som på min king quad 750... hmmmmmen från de ena till de andra såhar ja monterat variatorskivan samt lättare vikter och ny sekundärfjäder från high lifter
Det sitter Suzuki motorer på dom gamla, nyare vet jag inte.