Helt ärligt kommer det med 99% chans inte funka, men då sätter jag dit en kompressor istället. Bara för att döda den diskussionen.
Jag behöver inte mer effekt. Jag har typ 2 bakhjulshästar och det räcker gott. Turbo=jag råkade säga att jag tycker det är tråkig mainstreamkommentar och fick på pälsen - och för att då bevisa hur simpelt det är tänkte jag slänga dit skiten. Om den sen inte snurrar skiter jag i. Det handlar inte om det.Lustgas - jag uppskattar VERKLIGEN fm att du går seriöst genom denna diskussion, inte alla som klarar av det. Men eftersom jag inte behöver mer hästar så...nä.Annat bränsle - nä. Men jag har som sagt en skabbturbo liggande och den ska på.
Älskar den här attityden. Visst behöver du inte fler kräm på däcken, men nog så ballt är det ändå att tillföra astmamedicin och få ett våldsamt acc fram tills att du smäller motorn?
såja. Nu ska vi inte brusa upp. Ärligt så kan jag inget om turbosar. Ni som följer mina byggen ser att det är på en 13årings nivå, vilket innebär att jag rent mekaniskt har tummen mitt i handen. Jag är akademiker som gillar att tänka. Byggandet är bara som terapi. Visst hade turbo varit fräckt, och bara för det kommer jag turbokonvertera. Jag har en turbo liggande som ska igång. Bara för att visa att jag inte bangar!
När jag ville hyresvärden skulle köpa ny gräsklippare så tankade jag den vi har nu med 25% nitrometan metanol. Man måste starta på bensin i förgasaren men satan i helvete va du kunde övervarva den sen!Menar så man trodde kolven skulle flyga ut motorn!
Bara fördelar med turbo