Norrhyttan frågade om man kan hyra och köra fritt själv. Skall kolla med gänget som jag kör med. Det svar som jag fått hittills är att försäkringen inte gäller då.Men sen kan det ju vara bra att ha med folk som kan vägarna och även var man får köra. Sen undrar jag vad man gör uppe på en bergsväg om fordonet lägger av. Som gäst i landet har du nog inga verktyg med i det hyrda fordonet och så även om du är hur skicklig som helst kan du inte laga utan verktyg. Nej jag kör gärna i grupp, stannar på olika platser, tar en öl, snackar skit med de övriga, kör vidare och har någon med som kan bogsera mig om jag kört fast eller fått motor störningar. Det är ju oftast folk med samma intressen som du kör med. Men, jag skall hålla ögonen öppna för någon uthyrare som hyr ut till individer.
Shit fyllde 35 nyligen men efter att ja läste denna tråd längtar ja tills ja blir gammel å grå
Man hyr ju bil, motorcykel och moped, så varför inte ATV? Jag ser inte riktigt skillnaden. Eller kör du hyrbil i flock, efter en förutbestämd rutt också?
Det kan vara så att det helt enkelt inte går att försäkra maskinerna vettigt annan än om de hyrs i grupp med ledare. Kan ju vara rejält riskfyllt att släppa iväg turister på egen hand, kanske helt utan erfarenhet på bergsvägar med en ATV.