Hur varmt är det i byn?
På tok för varmt
för sol 12 månader på året kan man dricka öl och det är både gott och billigt om man jämför med Sverige.
DEL 5Såg på någon U-Tube film att en av Polaris modellerna hade öppningsbar lucka i golvet där bak. Jag antar att den var till för att lättare komma åt motorn ovanifrån. På min Z6 är större delen av lastutrymmet en enda gjuten plastlåda. För att kunna komma åt motorn måste man montera ner hela bakre delen. Jag har gått och funderat om det inte skulle kunna göras i efterhand på Grodan. Jag har försökt titta om det finns något hinder men ser inget annat än en värmesköld som lossas uppifrån om man vill åt. Är det någon av er som har öppnat och som kan bekräfta detta?? Jag har i alla fall gjort en plywood mall för att skära ut en aluminium durkplåt 4mm tjock. När jag sedan skurit ut plastbotten kan jag lägga in durkplåten och fästa med några skruv och få snabb tillgång till motorn.
Tänk på att du kan tappa vridstyvhet/bärighet i den delen av karossen när du gör ett så stort "hål", kanske inte räcker med ett par "grabber" för att återfå styvheten utan hela rasket blir ostabilt och börjar skallra. (vet ej hur det ser ut) Även jag uppskattar denna tråd
Bor man så varmt som du får man ha AC i garaget
Inspirerar tråden tillräckligt så blir det kanske Spanien som blir målet när hjälmen trycks på huvvet nästa sommar! Why not?? Jag vill gärna träffa sådana som kan det här med ATV, få råd och tipps mm. Närmaste flygplats är Malaga. Hör av dig om du verkligen funderar på en resa hit!!