SNYGGA ÅKNINGAR: För att hålla oss till tråden så tror jag inte att tillverkaren av RZR gillar den sortens körningar i Garanti sammanhang.Jag tror nog att Polaris är ett bra märke och troligen tillverkade i Sydamerika någon stans. Hade gärna köpt en sådan men priset fick avgöra efter att ha läst mängder av recensioner i utländsk press. Oliwer tror att jag bara kör asfalt men det är fel. Jag bor högt uppe på ett berg och vägarna eller rättare sagt stigarna lutar ibland så mycket som 40 grader. Men jag är så gammal (gubbe) att jag inte leker med min Z6. Jag kör försiktigt för jag vill inte ha sönder den. (kostar kulor) Men det är det enda sätt jag kan ta mig in till civilisationen för att hämta öl mm. (ursäkta att jag är OT)
Problemet är att det finns två extremer.En del myskörEn del idiotkörDessa två grupper kommer aldrig hålla sams.Allt håller för myskörning, de mesta pajjar under idiotkörning, dyra maskiner mer sällan än billiga.Jag myskör min cf, den håller för det.Svåger idiotkör sin Can-am i lerhål två tre gånger i veckan och den håller för det.Det går inte någonstans att jämföra kvalitén mellan dem då min cf skulle ta sig 10 meter i lera och sen spontandö i ångest medan Can-amen gör det om och om och om igen.
Det jag ifrågasätter är "idiotförklaringen" från märkesmaskinägaren
Syftar du på mig så hade jag aldrig yttrat mig om CF ägarn inte skrivit:" 2013 är en uppgradering av tidigare maskiner till en nivå som ligger i parallell med de tre stora! Så det så! "Men jag skiter it nu, hädanefter skall jag höjja kinakonserverna till skyarna så till den milda grad att jag kommer köpa en själv...
Nä jag syftar inte på någon speciell. Tycker bara att tonen blir lite väl spydig och otrevlig stundvis.
Om det är så som du säger varför köper folk då dubbel till och med trippelt så dyra maskiner?