Det är ju en intressant frågeställning var gränsen egentligen går för vad maskinen ska tåla och när garantin upphör att gälla? Kan inte tänka mig att hopp från 2-3 meter rakt ned i asfalten är något som uppskattas av garantilämnaren? Visst är dom gjorda för att köras i terrängen , men varje modell borde ju ha föreskrifter för vad som är inom respektive utom tolerans för vad den håller? Vi kan jämföra med en annan pryl, mobiltelefonen, alla förstår (nästan i alla fall) att lägger man sin Iphone i toan eller tappar den så gäller inte garantin. Men telefoner som CAT marknadsförs som stöt och vattensäkra, i princip oförstörbara. När en sån kommer in kvaddad på verkstaden blir det svårt för ÅF att hävda att man varit vårdslös. Dock finns ju gränser , om jag tex klyver den med yxan så måste det ju anses vara extremt våld även på den. I mina garantivillkor på CF står det att garantin upphör att gälla om den 'modifieras eller missköts på annat sätt' Så vore kul att veta var gränsen för missköts går vid körning utanför vägen.ATV Sweden kör ju maskinerna i lera och tuff terräng i marknadsföringen på sin hemsida , så det är ju konstigt att sen säga att dom inte är gjorda för det?Denna fundering kommer från Ts inlägg att ÅF anser att den 'inte är gjord för att köras på det sättet' dvs i skogen på myrar i lera osv.
haha, på min var det så mycket lera på i hasplåten så åf sa att dem var tvugnao tvätta den:D o yan fattar väl vad man gör!vi fick även en kylare av han när han hörde att vi ska göra kylarupplyft. Så han indirekt hjälper oss med modifikationer
Man tvättar maskinen innan man lämnar in den på verkstad
Kollade just in atvswedens hemsida, samt cfmoto.se.Ingenstans finns det bilder när en utv har änsy lera på plasten.Därimot finns det bra många bilder när maskinen åker på en crossbana eller vadar igenom vattenpölar.Eller som loggan visar, en sten.Vart finns alla dom här bilderna på en cfmoto som vadar i tjock lera?
man kanske glömt pga av att man jobbat hela dan. Sen vart borta
Lera? Såg bara några vattenpölar och ett par dåliga svetsar
Vi andra som har fyrhjulingar jobbar vanligvis 5 dagar i veckan.....Hahaha agree
Jag frågar dig igen, eftersom du inte svarade i den andra tråden där du uttrycker dig liknande.Jag tar inte med filmer från de senaste RZRmodellerna så det blir lite jämnare mot din 2013 Kör du såhär, eller en kan du ens köra såhär med din :från 2minuter och vidare:familjevarianten:Alla kan hoppa med den en Polaris :