Funderar på hur många vinschar du behöver ha för att lyfta upp det där när du är klar. Har du några siffror på förmodad vikt när du fått på plåten? Ska du ha utbytbar del längst ned på plogen? Blir slitet ganska fort om det inte är härdat vet du.
Nej. Det där med härdat är ju bara trams såvida man inte plogar flera mil i veckan. För ts behövs inte det. Svetsa på ett extra plattjärn för att få lite extra tjocklek bara där nertill. Men vikten är ju ett litet frågetecken...
Fast nu vet vi inte vad han ska använda för plåt heller? Inte kan han få på tjockare än 2mm utan att det blir riktigt sjukt tungt och under det blir det enligt mina beräkningar hög belastning på "skäret" längst ned. Har inte sett om han ska ploga 2m om dagen eller 2km om dagen, och om det är det senare blir det snöpligt att behöva åtgärda flaskhalsen i efterhand. Men du är proffset här. Oscar, har du vikt på nuvarande delar, mått och vinkel på plogblad så ska jag rita upp en pedagogisk bild till djävulen så han förstår hur jag tänker?
i nuläget ca 10 kg mått 110 x 55, plåten är inte införskaffad, jag funderar fortfarande på tjocklek, vad tycker du?
Blir det inte svårt att svetsa i det? (pinnsvets)
Vad har du för pinnar då?med 2,5mm pinnar så borde det inte vara något problem, kör på ca 85-95 A