Har sett att min bränslekran alltid står på reserven, så tänkte att ja skulle testa att ha den på On. Den starta fint, körde en liten runda men när ja skulle låta den stå på tomgång (den va redan varm) dog den direkt och när den dog så lät de ganska högt. Vet ej hur man ska förklara men som två metaller som slog emot tex. Den brukar låta lite när man stänger av den, men ibland inget alls. Någon som vet varför den bara går att ha på reserven? Och varför det smäller till så i motorn ibland?
Okej, det ska jag gå ut och göra! Dinli -06 den tidigare modellen! Fick du bort dina smällar?
Helt riktigt.Japp, den sitter på förgasaren. Så jag borde sätta över både saken från förgasaren samt den slangen? Eller endast från förgasaren, då jag läst lite nu att den slangen "är lite ventilation för kamaxel"?
Men hallå här kan man tydligen skriva vad som helst utan att veta vad man skriver och förvilla mer än hjälpa.Bild ett är vevhusventslangen som brukar sitta ansluten till luftburken med ett enkelt filter som skyddar skräp att åka in i slangen.Bild två är ventilationen till vaccumgasaren och är helt korrekt. (den kan man ta loss och rengöra)bild tre är vanliga dräneringsslangen eller flödarslangen(om gasaren skulle flöda över) och är helt korrekt.Ditt klangljud är ett vanligt ljud vid stängning och har med oneway lagret som hindrar att motorn går baklänges. Gör den så väldigt ofta så kan den vara lite snålt bestyckad på lågfarten så prova dra ut bränsleskruven ett varv för att se om det blir mindre "klang"
Så vad ska jag hitta på med slangen? Har du någon bild på vart den sitter? Har du någon idé varför jag måste köra med kranen på reserv?