Jag köpte nyligen en Garmin med friluftskartan Svealand, och gav 1895 för kartan separat. Mig veterligen så säljs det inga Garmin med friluftskartanMen gör inte som jag, ladda ner kartorna, kan verka smidigt men om man köper de på DVD så har man rätt att installera de på flera enheter.Nackdelar med att ladda ner kartor från Garmin.För att skapa rutter eller dyligt med BaseCamp (garmins kartprogram) så måste Garminenheten vara ansluten till datorn där man har BaseCamp installerat. Har du Dvd så funkar det utan att ansluta din enhetDu kan inte återställa en karta om något galet sker med din Garminenhet. Det går bara att ladda ner kartan under en begränsad period.Du kan inte installera kartan på andra enheter, vilket går om du har den på DVDDu kan inte abonnera på en livstids-uppdatering, Krävs karta på DVD för det. Vilket jag fick erfara då jag köpt uppdateringen för 795.- Vilket INTE framgår då man köper den.Sen så är det ju lite egendomligt att "vissa" har råd att köpa en hjuling för massa tiotusentals kronor, men man har inte råd med en sketen karta för 1895:-
kom över till mig så ska du få en gratis livs uppdatering premie;)
Min är en gammal nuvi så det är som för fenris. Bara vägar terräng. Underlag stenar o höjder typ stugor osv
Stenar?
ja. Har för mig att jag såg stenar. Asså av det större slaget. Inte aånt du har på din parkering
klippblock typ.?
Blädderblock???