Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Nybliven ägare till en Hyoung 450  (läst 3207 gånger)

Utloggad hedman_

Nybliven ägare till en Hyoung 450
« skrivet: 23 juni 2013 kl. 18:18:59 »
Då var man med hjuling, trodde ja aldrig att ja skulle bli. Hittade Hyosung med 70mil på mätaren, väldig fin. Lite rost i ram svetsarna men de verkar vara en sjuka på dom. Tanken är att använda den på landsvägen, så ska beställa nya däck och fälg även få ner mot backen. Ska försöka få upp nån bild. Har suttit och läst en hel del innan jag köpte, bra forum!  :)
Bra att veta vart man kan få svar på sina funderingar  ()p

Utloggad Delarium

SV: Nybliven ägare till en Hyoung 450
« Svar #1 skrivet: 23 juni 2013 kl. 18:40:27 »
Grattis och välkommen till forumet! :)
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad excelsior

SV: Nybliven ägare till en Hyoung 450
« Svar #2 skrivet: 23 juni 2013 kl. 22:10:24 »
Kan bara säga grattis till ett bra köp!!! Kolla min tråd om du vill ha tips..

Utloggad hedman_

SV: Nybliven ägare till en Hyoung 450
« Svar #3 skrivet: 24 juni 2013 kl. 06:53:24 »
Tack så mycket!  :) Det ska ja gøra :)

Utloggad hedman_

SV: Nybliven ägare till en Hyoung 450
« Svar #4 skrivet: 11 juli 2013 kl. 10:53:02 »
Då har det hänt lite, ska nu försöka att bygga mej en asfalts maskin av denna. Häromdan kom kollit från Löffler med däck, fälg. spacers och styrdämpare. Fick på däck/fälg igår och satan va fet dom blir :) 10x10" bak :)
Men märker att ja måste dreva om. Har läst alla trådar som har med drevning och göra men hur stor är skillnaden med ett 15 fram bara? Räcker det elr måste man byta bak med?
Ni som kör med lågprofilsdäck vad kör vi med för drevning?
Och vart har ni köpt era drev?

Var in och besiktade igår, slipper åka in och visa men fick nerslag på diffus halvljusbild och varningstriangel.. Trodde han skoja om triangeln :P
Hur kan man förbättra ljusbilden mer än att prova byta lampa? Maksinen har nu gått 90mil så reflektor och glas ser ut som nytt..

Ska försöka mej att lägga ut bilder på bygget med.. Om ja får till det ;)

Utloggad hedman_

SV: Nybliven ägare till en Hyoung 450
« Svar #5 skrivet: 11 juli 2013 kl. 12:20:10 »
En sak till var de ja.. Drev och andra delar till maskinen, är det Suzuki Ltr 450 eller Ltz 400 som passar?
Tänker även på sänkningssatser, passar dom från Suzukin? Nån som provat?


MVH Johan

Utloggad excelsior

SV: Nybliven ägare till en Hyoung 450
« Svar #6 skrivet: 11 juli 2013 kl. 22:24:14 »
Räcker inte med att dreva fram jag kör med 15 drev fram o 37 drev bak då går den lugnt o fint med bra ork o maskinen.. Fram drev e samma som Ltz men bak drev får du köpa ett med rätt bultcirkel.. Kolla min tråd om du vill ha mer info...

Utloggad Delarium

SV: Nybliven ägare till en Hyoung 450
« Svar #7 skrivet: 12 juli 2013 kl. 08:30:26 »
Då har det hänt lite, ska nu försöka att bygga mej en asfalts maskin av denna. Häromdan kom kollit från Löffler med däck, fälg. spacers och styrdämpare. Fick på däck/fälg igår och satan va fet dom blir :) 10x10" bak :)
Men märker att ja måste dreva om. Har läst alla trådar som har med drevning och göra men hur stor är skillnaden med ett 15 fram bara? Räcker det elr måste man byta bak med?
Ni som kör med lågprofilsdäck vad kör vi med för drevning?
Och vart har ni köpt era drev?

Var in och besiktade igår, slipper åka in och visa men fick nerslag på diffus halvljusbild och varningstriangel.. Trodde han skoja om triangeln :P
Hur kan man förbättra ljusbilden mer än att prova byta lampa? Maksinen har nu gått 90mil så reflektor och glas ser ut som nytt..

Ska försöka mej att lägga ut bilder på bygget med.. Om ja får till det ;)

Fick också nedslag på ljusbilden, vet inte riktigt vad det är som är galet på dessa maskiner :) Min lös rätt tyckte jag iaf.
Tips: Tror det är Philips, har någon lampa som heter "Night Breaker" eller liknande. Den har lite kortare livslängd, men är rätt mycket starkare än orginallampan. Ger lite bättre ljus fram :)
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad hedman_

SV: Nybliven ägare till en Hyoung 450
« Svar #8 skrivet: 12 juli 2013 kl. 09:50:02 »
Räcker inte med att dreva fram jag kör med 15 drev fram o 37 drev bak då går den lugnt o fint med bra ork o maskinen.. Fram drev e samma som Ltz men bak drev får du köpa ett med rätt bultcirkel.. Kolla min tråd om du vill ha mer info...

Okej, tänkte mej 40 bak ja men kanske ska prova med samma som du. Vad uppgav du för modell/artikelnummer? Kanon!

Utloggad hedman_

SV: Nybliven ägare till en Hyoung 450
« Svar #9 skrivet: 12 juli 2013 kl. 09:53:25 »
Fick också nedslag på ljusbilden, vet inte riktigt vad det är som är galet på dessa maskiner :) Min lös rätt tyckte jag iaf.
Tips: Tror det är Philips, har någon lampa som heter "Night Breaker" eller liknande. Den har lite kortare livslängd, men är rätt mycket starkare än orginallampan. Ger lite bättre ljus fram :)
Okej, konstigt.. Jaha, har du kollat ljusbilden med den lampan? Ljusbilden var för diffus, det ska vara ett rakt fint sträck på ljusmaskinen.. Men tyckte de såg bra ut ja med :)

Utloggad Delarium

SV: Nybliven ägare till en Hyoung 450
« Svar #10 skrivet: 12 juli 2013 kl. 10:21:49 »
Okej, konstigt.. Jaha, har du kollat ljusbilden med den lampan? Ljusbilden var för diffus, det ska vara ett rakt fint sträck på ljusmaskinen.. Men tyckte de såg bra ut ja med :)

Inte med nya lampan, kanske är bättre.... Men troligtvis inte :) Har ingen sån utrustning.
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad excelsior

SV: Nybliven ägare till en Hyoung 450
« Svar #11 skrivet: 13 juli 2013 kl. 18:19:18 »
Läs min projekt tråd så hittar du svaren...

 


Online just nu.

100 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen
Flest online idag: 172. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme