Hej och välkommen!Adlyn är ju inte så himla ovanlig. Att få den genom bes lär inte vara så svårt, men det är ett riktigt bra förhandlingsargument vid köpet. Så de 3 lakan som skiljer lär du kunna pruta på en obes maskin. Sen är väl (någon får gärna rätta mig här) Adlyn större i alla mått? Smcn är ju rätt liten.
Tveksam om du plågar upp 250in i 100. Jag är väl iofs rätt stor, men ändå... Pelle_jkpg hade ju en Adly300 för något år sedan.
Adly 300 finns väl i lite olika versioner va...?Så vilken du nu kikat på vet vi ju inte.Men lite oavsett det så är det knappast några jätteskillnader på nån kubik hit eller dit.Personligen anser jag SMC:s småmodeller vara studsiga och skakiga så fort det blir minsta ojämnt.Adlyn är inte jätteföljsam den heller, men av de jag testat så skulle jag ändå valt denna sistnämnda.På SMC:n somnade pungen redan efter några minuter, trots att den ju dessutom har twin... eller kanske därför...? Effektmässigt så är ingen av de några racers, man blir inte rädd när man gasar på nån av dem....lite beroende på hur gammal man är iofs och vad man har för övriga referenser så klart. Gällande SMC:n så är det väl den med back som tillval va...?Då kanske det betyder att det finns maskiner utan back där ute.De med back har iaf det någon märklig historia sittande i "bakdiffen" som vänder riktningen på axeln har jag för mig... Bakdrevet surrar alltså alltid framåt.Detta ser lite udda ut men det är möjligt att det funkar bra och har bra livslängd.Men om maskinen saknar back så är det självklart ett annat prisläge. Ett minus du missade på SMC:n är väl detta med två cylindrar... dyrare service, ventiljustering mm... eller?Värt att kolla iaf.
Det blev en adly 300 inköpt idag! Nöjd som fan än så länge Körde den 6 mil hem utan problem. Ska bara byta ett bromsbelägg och sen åka och besiktiga så känns bra just fan, var nåt vajsing med bromsljuskontakten också, kan man renovera den eller är det en ny som gäller? // Harry
Fot eller hand?
Plocka isär o rengör, brukar göra underverk