Okej. Pratade precis med yamaha center å han sa typ samma sak.Tänkte se om jag kan hitta något ställe som kan balancera. Dock har jag dom cromade fälgarna så de lär ju inte bli snyggt :S
nja, funktion före finess ibland.har chromade jag me, gråsilvriga vikter man tänker inte så mycket på dom ärligt talat. man får se till att ha bra puts på prylarna så man blir distraherad
En encylindrig motor vibrerar, så enkelt är det.Det finns flexande styren, fotpinnar med gummi-inlägg, sadlar med gel, sittkuddar med luft (tex Airhawk) mm, mm... Raptorn har dessutom helt stum drivlina, motorcyklar har oftast gummiupphängt bakdrev tex om det är encylindrig motor (ibland på twins också).Har dock aldrig sett nån Raptorlösning på just denna del.Ifall du har en helt och hållet hastighetsrelaterad vibration så bör det komma från hjulen/däcken.Åker du asfaltshjul?Dessa har ofta rätt platt anläggningsyta och fram kan detta öka på spårkänsligheten, särskilt på spåriga (slitna) asfaltsvägar.Detta kan man kringgå lite genom att höja trycket för att få hjulen aningen mer konvexa (rundade) i anläggningsytan.Fram då alltså.Notera dock att detta sliter gummi mer. Är man dessutom nybörjare så är ofta problemen större, då man kanske inte är så van att åka fyrhjuligt fordon med direktstyrning.Fäst blicken långt fram så minskar ofta "vingligheten".