slutade med sportfilter efter att jag insåg hur extremt dåliga dom var på att rena, insuget/intrcoolern var fullt i oljeblandat damm som bildat en hinna överallt, man kan ju tänka sig hur intercoolerns verkningsgrad blev med den isoleringen invändigt!
Vad var det för bil? Gammal diesel med egr och vevhusventilation före intercoolern kan man få en smärre chock när man kollar i insug/tryckrör
Ju kallare luft ju mer syre Men det är nog som du säger att det är inte så viktigt på en turbomotor
Däremot sugmotor då är det väldigt viktigt med kall luft.
Nått å tänka på också är att om ni monterar annat filter, glöm fasen inte bort luftfilterolja, Det stoppar bra mycket också.
Min far har hållt på med dragracing i större delen av sitt liv och i samtliga bilar han tävlat med så har man haft ett "scoop".Ser ballt ut men det måste ju haft något mer syfte än så.
Onödig vikt! Tappar effekt.Min far har hållt på med dragracing i större delen av sitt liv och i samtliga bilar han tävlat med så har man haft ett "scoop".Ser ballt ut men det måste ju haft något mer syfte än så.Och nej, inga symaskiner där inte Sen mer ingående har jag inte den blekaste om huruvida de gjorde någon nytta men i princip alla dragracing bilar i den klassen har ju scoop (man kan väl säga "avskärmat" insug).Och generellt är det ju killar som gör allt för o trimma sina motorer till det yttersta. Fast o andra sidan så blir ju % skillnaden lite högre vid 12-1600 hp än vid 160 som völvo raggarna börnar lameller på.