håller inte riktigt med om det där testet. På en turbo bil kan det bli riktigt jävla varmt under huven när turbon får jobba hårt länge.Bra mycket varmare än nå 30grader som dom kom upp i på en dyno körning Då hjälper det garanterat att montera ett öppet luftfilter och leda in friskluft
Klart en del av det kyls bort men knappast allt
Utan större modifikationer än öppet filter och en avskiljare blir även insugsluften varmare med ett öppet filter... inte alltid optimalt.
Jag kör med öppet filter på mina bilar och jag har alldrig varit ute efter mer effekt utan det brölande insugningsljudet. På 855 T5R så låter det jävligt gott med öppet filter.
Bara montera ett filter under huven får du varmare luft ja, men om man skärmar av det riktigt och leder in kalluft så blir det kallare på dom flesta bilar iaf En del bilar har ju luftburken någon cm ovanför grenrör/turboDen här avskärmningen som vi monterade är absolut inget avancerat men resultatet blev iskalla tryckrör mot innan när dom var varm som fa* http://www.garaget.org/?car=303402&image=2876304