Arctic Cat 300 4x4 2001Hur funkar det med diffspärr(ar) på en sån maskin? Knapp? Spak? Stilla bön? Fram? Bak? Mitten?Ska släpa lite ved upp för en brant slänt, är detta en lämplig maskin?Finns manualer och specifikationer att finna nånstans på nätet? Jag har googlat lite men mina googleskills är uppenbarligen ur funktion
ingen differential alls bak, dvs 100% på båda bakhjulen alltid, i mitten är det aldrig diff utan det är antingen bak eller låst 4wd, och fram finns diff men ingen spärr på så tidiga maskiner.
[size=78%]Ingen aning om diffspärrar osv men nog kan min 366:a dra ved upp för en slänt utan problem. Den är dock en -09 eller -10.. Men borde inte vara några problem alls, generellt råstarka skulle jag säga. [/size]
Ok, så i värsta fall är den alltså trehjulsdriven; bak plus det framhjul som tappar fästet.Odiffad bakaxel låter ju opraktiskt, men det kanske funkar på såna här maskiner En bra lågväxel är ju bra. Visst finns det hög/låg?Vad ska man betala för en sån här maskin? Han vill ha 25...